Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) Review

daan teuben 26 augustus 2016, laatste update op 10 november 2016, 2.352 views

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)

hele mooie laptop zie uitgebreide toelichting

Pluspunten

• gpu
  • speakers

Minpunten

• geluidsknop
  • grootte
  • plaatsing van helderheids- en geluidsknoppen
  • deksel is slecht open te krijgen
  • locatie van usb poorten
  • krast snel+ je krijgt snel veel vingerafdrukken

hele mooie laptop.

pluspunten;
-mooi scherm
-verlicht toetsenbord(2 standen)
-speaker en een subwoofer waar heel mooi geluid uit komt.
-start snel op door ssd.
-goede gpu
-veel opslag door combinatie van 1tb hdd en 128gb ssd
-gewicht van de laptop heb ik overigens geen last van.

minpunten;
-geen knop waarmee ik het geluid in een keer volledig aan/uit kan zetten; als ik nu bijvoorbeeld aan het gamen ben en een van mijn ouders/broer/vrienden/..... komt binnen, dan moet ik 18 keer op volume omlaag drukken om het geluid uit te zetten.
-doordat de achterkant vrij ver uitsteekt past die net niet in een 15,6 inch hoes/tas.
-ik vind zelf dat de geluids- en helderheids knoppen op een rare plek zitten; zittten onder de pijltjes toetsen(fn+....), maar misschien is dit een kwestie van gewenning.
-geen cd speler(mis ik overigens niet heel erg)
- plaatsing van de usb poorten; er zit een aan de linkerkant en de rest zit aan de rechterkant. als ik meer dan een usb poort wil gebruiken dan moet ik dus de rechterkant gebruiken, hier heb ik last van wanneer ik mijn muis gebruik.

prestaties;

ik heb hem nu ongeveer twee weken, en hij bevalt mij best wel goed.
scherm is mooi in te stellen van vrij helder naar heel donker voor bijvoorbeeld 's nachts. ik vind het ook een mooi en goed scherm. mousepad reageert ook goed, bij deze mousepad zijn de buttons integrated(je ziet ze als het ware niet meer, volgens mij is dit overigens een beetje de standaard tegenwoordig).
accuduur is goed, ik kan ruim twee uur gamen op een accu, ik kan bij normaal gebruik wel een beetje de hele dag doorkomen

Er zit een goede videokaart in, de meeste games draaien er goed op.
Een paar voorbeelden zijn;
assassin's creed freedom cry; high settings 30-40 fps
ark survival evolved; medium settings rond de 25 fps met heel af en toe drops naar 8-10 fps
ets 2; high settings 40-50 fps(minimaal ik heb er bij ets 2 nog niet echt opgelet)
zoals je hierboven ziet kan je eigenlijk alle games vloeiend spelen spelen op high settings en de nieuwere games op medium settings met 20-30 fps.

ik gebruik mijn laptop ook veel op school voor bijvoorbeeld virtuele machine's(vmware) hiervoor is de 8gb meer dan genoeg. 8 gb is nog uit te breiden naar 16gb ik vind dit zelf overigens niet nodig.

De laptop start ook erg snel op met de ssd die erin zit. ik vind deze ssd zelf wel heel klein want je houdt ongeveer 55gb over op de ssd. Dit omdat o.a windows daarop staat.

laptop is ook heel robuust ik heb hem al een paar keer ergens tegenaan gestoten, maar ik kan zover nergens krassen ontdekken. er komen wel heel snel vingerafdrukken op.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)?

Hallo Daan,

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van je laptop. Kun je hier al wat meer over vertellen?
hoi nathalie,

ik heb mijn review aangepast.