Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart Review

Valentijn86 17 maart 2010, 2.909 views

Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart

Pluspunten

• Touch ook goed te gebruiken met dikke vingers
  • Goede kleur weergave beeldscherm
  • Buiten is je GPS positie snel bepaald

Minpunten

• Werkt niet met TomTOm. Hiervoor moet je gebruik maken van GPSproxy

Nu de Omnia II zo'n twee weken in bezit. Het is echt een top toestel. Het beeldscherm geeft goed de kleuren weer. Dit is vooral te zien wanneer je één van de twee 'demo' filmpjes bekijkt op je toestel.
Het toestel is prima te bedienen zonder een stylus. Ook voor mensen met dikkere vingers.

De Omnia biedt je drie schermen waar je verschillende widgets kan plaatsen. Erg handig. Echter als je van scherm wisselt duurt het even voordat de widgets zichtbaar zijn. Een oplosssing hiervoor is om een andere mobile shell te installeren. SPB Home werkt stukken sneller dan de shell van Samsung zelf. Je bent zo alle lag kwijt!
10 maart 2010 update uitgevoerd via NPS van Samsung. Sinds deze update is de lag in Touchwiz volledig weg. Het is niet langer noodzakelijk om SPB Home te gebruiken. Tevens werkt het smsen nu helemaal goed. Hij maakt voor elke contact persoon een apart 'inbox' aan waarin je zoals op de Iphone met mensen smst/chat. Een eerdere update had dit ook echter als je een nieuwe sms stuurde maakte hij een nieuwe map aan dit gebeurd niet langer meer.

Gps werkt op dit toestel super. Eenmaal buiten vindt hij binnen no time je locatie op google maps.

Op dit moment draait het toestel op windows mobile 6.1. Echter bij het toestel komt de gratis mogelijkheid om te updaten naar 6.5 wanneer deze wordt uitgebracht. Waarschijnlijk wordt het toestel daardoor sneller en het zal de lag tijdens wisselen van schermen minder tot weg zijn.
Na de update van 10 maart 2010 die ik heb uitgevoerd is het toestel aanzienlijk sneller.

Naast al deze extra functies is het bellen erg goed. De kwaliteit van de stem klinkt erg goed.
Het smsen verloopt ook soepel. Alleen heeft Samsung hier één foutje gemaakt. Ook al heb je aanstaan dat hij moet beginnen met een hoofdletter hij doet het niet. Dit zal wel worden weggewerkt met een update. Update heeft dit inderdaad verholpen.

De accu duur van het toestel is goed. Als je normaal de mogelijkheden gebruikt op een dag ben je met twee dagen door je accu heen. Ook met de update naar 6.5 blijft de accu 2 uur meegaan.
Ik maak gebruik van Gmail push en een applicatie die het weer bijhoud. Daarnaast zit ik regelmatig op internet en sms veel.

Het gewicht van het toestel valt erg mee. Hij ligt lekker in de hand.

Internetten gaat aardig op de Omnia. Er wordt standaard gebruik gemaakt van Opera mobile. Het internetten zelf gaat snel. Hij kan pagina's snel laden. Soms wil hij echter als je op een linkt klikt de link niet direct openen. Hier heeft hij meer last van op 'echte' websites dan op mobiele websites. Misschien dat de nieuwe versie van internet explorer bij wm 6.5 beter werkt.

Smsen met het toestel gaat zeker goed. Je kan het toestel draaien zodat je een volledig qwerty toetsenbord hebt. Als je Samsung xt9 negen aan zet gaat het typen helemaal snel, want de meeste woorden weet hij aardig goed in te schatten. Een spatie om het woord in te voegen is dan voldoende. Een ontvanger selecteren kan gemakkelijk doordat je kan kiezen uit groepen. Je hoeft dus niet hele lijsten door. Zelfs met een pleister op mijn duim wist hij de juiste letter te selecteren.

Heb jij ook een Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart?

Ook na de update naar windows 6.5 blijft de accu 2 dagen mee gaan. De update kan je installeren door New Pc Studio + active sync te downloaden. Als je je telefoon aansluit krijg je een melding van een update (WM 6.5).
Voor een smartphone is 2 dagen op een batterij anders wel superveel!
Ik heb hem ook en de batterij is juist geweldig!
zeker vergeleken met de Touch Diamond die ik hiervoor had. een wereld van verschil. ik kan twee dagen achter elkaar een uur radio luisteren, wat films kijken +/- 30 min (Xvid) en een beetje internetten( email 2x 10 min) en gewoon bellen en smsen, dan heb ik nog een beetje juice over. Als je dan kijkt dat het een scherm is met 800x480 pixels van 3,7" dan is dat echt bijzonder goed.

Ik zit echt te genieten van dit toestel. GPS werkt ook als een tierelier.

ik werk eigenlijk alleen met het home-screen en misshcien ga ik nog voor SPB-MS maar ik wacht nog even de 6.5 update af.
Hoe zit het met de audio van de video's die de camera neemt? Bijvoorbeeld bij een concert, wordt het dan helemaal ruis of kun je de muziek volgen? Ik denk er namelijk aan om mijn nokia te vervangen door een omnia II, en bij nokia was het geluid altijd uitstekend bij video's.

Alvast bedankt
beetje karige review...hoe zit het met bellen...smsen..snelheden internet ect.
Review verder uitgewerkt.
Ik lees bij positieve eigenschappen: Touch ook goed te gebruiken met dikke vingers
Vergelijkt u daarbij met een andere gsm? Ik heb momenteel een nokia 5800 en zou hem weg juist omdat mijn vingers veel te lomp zijn om een bericht te type op de touch met volledig tb. Zou dit met deze omnia beter gaan?
Ik denk van wel ja. Wanneer je de mobiel draait krijg je de beschikking over een groot toetsenbord voor de invoer van sms, mail en internet. Als je je agenda invult op je mobiel heb je niet de beschikking hierover. Ik vul echter mijn agenda in op google calender en laat hem hiermee syncen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik bijvoorbeeld in een HI shop het toestel eerst uitproberen.