Specificaties 15,4" (1440x900), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 15": 2.53GHz (mid 2009) Review

Highwood10Newbie 22 september 2009, 1.931 views

Apple MacBook Pro 15": 2.53GHz (mid 2009)

Pluspunten

• erg vriendelijk te biedenen, ook een uitkomst voor oudere mensen. het is een mooi apparaat. ook de speakers zijn van erg goede kwaliteit en kunnen in vergelijking met andere laptops erg hard. wat ook erg handig is, is dat de toetsen verlicht zijn en dat je dat ook kunt dimmen eventueel, of zelfs uitzetten. 's avonds werken of in het donker geeft daardoor geen problemen. het scherm past zich altijd aan aan de hoeveelheid licht om je heen, dat zorgt ervoor dat je altijd een vriendelijk beeld voor je hebt. dus niet te fel en niet te zacht. software is geen probleem, er is veel te vinden op het internet. ook gedownloade films afspelen is geen probleem, je kunt gewoon VLC-player er opzetten. internet werkt ook altijd perfect, je komt op je locatie waar je altijd komt. het internet doet het al voordat je safari hebt aangeklikt, ideaal.

Minpunten

• soms leest de mac een lege cd niet en ziet ie de cd ook niet, dan moet je de pc herstarten om de disc er uit te krijgen en het vervolgens opnieuw te proberen.
  • het design van de laptop is mooi, het alluminium is wel wat kwetsbaar, een laptop waar je erg zuinig op moet zijn dus.
  • het blijft een hoop geld voor een laptop.
  • het maximaliseren van vensters werkt niet lekker, je went er op zich wel snel aan.
  • de gegeven batterijduur van 7 uur is alleen als je het internet en bluetooth uit hebt, zelfs dan is het meestal 6,5. Met internet aan en bluetooth uit gaat hij bij intensief gebruik ongeveer 4-5 uur mee.

tot op de dag van vandaag ben ik erg tevreden over de mac. even wennen met de software, maar na een dag heb je dat eigenlijk al onder de knie. gaandeweg kom je er achter hoeveel listige dingen er allemaal inzitten. ik heb ook geen compabiliteitsproblemen, dat schijnt volgens sommige een probleem te zijn. ik heb nergens last van. wel heb ik windows (parallels) er op staan om windows evengoed te kunnen draaien, maar dat is dan alleen voor kleine softwareprogramma's die ik nodig heb voor mijn werk. alle websites waar ik tot nu toe geweest ben komen ook prima tevoorschijn. de enige site waar ik soms problemen mee heb is die van de rabobank. het internetbankieren wilt dan niet lukken.
verder is de laptop vrijwel onderhoudsvrij als het gaat om spam. nu ik de mac bijna 4 maanden heb is ie nog echt niet trager geworden. mijn desktop pc met windows was dat wel.
een dikke 8 voor deze laptop.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 15": 2.53GHz (mid 2009)?

- het maximaliseren van vensters werkt niet lekker, je went er op zich wel snel aan.
Ik heb exact dezelfde laptop en werk al enige tijd met Mac OS. Boven genoemde minpunt heeft natuurlijk niks met de Macbook te maken, maar met Mac OS zelf. Daarnaast kan je dit natuurlijk geen review noemen.
Neeneenee, aangezien Mac OS en de Macbook een onlosmakelijk deel van elkaar zijn blablabla.
Born for each other bedoel je ;).
Wellicht is het een goed idee om de review-faq nog eens door te lezen?

offtopic:
Ligt het aan mij of zijn er steeds meer nieuwe onervaren users met dit soort onzin?
internet werkt ook altijd perfect, je komt op je locatie waar je altijd komt.
Dat is toch het hele principe van een startpagina?
volgens mij bedoeld hij de verbinding. Aangezien osx met locaties werkt. niet echt duidelijk.