Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Cat S60 Zwart Review

DIKKEHENK 24 augustus 2016, laatste update op 27 augustus 2016, 502 views

Cat S60 Zwart

Deze gekocht vanwege de accu, het lage res scherm, en aangezien ik m sec voor af en toe bellen, WA, SMS, en mail gebruik, hoopte ik op een Smartphone die gewoon lang meegaat, en tegen een stootje kan. Ik draai amper app's, hoe minder hoe beter.

Pluspunten

• Stevig ding, goed gefabriceerd
  • Android 6.01 draait prima.
  • Eindelijk , 3 echte knoppen onderin!

Minpunten

• prijs is wat aan de hoge kant
  • batt niet verwisselbaar.

Ik wilde deze niet om onder water te fotograferen, of om 3 mln apps te draaien, of om een snelle CPU en UHD scherm te hebben voor allerhande gamezooi.
Hiervoor had ik een S3 met een dikke bak siliconen eromheen, maar die werd te traag, en vrat teveel accu.
Ik wilde deze hebben vanwege de bouw, en als die pardoes in te water valt, het niet direct stuk gaat. Of op straat valt, en niet direct stukspat. Gezien m'n werk komt dit ding soms op de meest vreemde plekken, met dito risico's, waarbij regen en vallen de grootste zijn.
Dus, hoe lager de specs kwa scherm, en dus een beter accuverbruik & hoe beter gebouwd, hoe beter.

Er hangt een pebble aan de pols, dus ik laat de tel vaak met rust, ipv de ganse dag op een schermpje te staren. BT staat dus continue aan.
Na een dag met wat bellen, fotootje WA'ppen, en wat mailen staat de accu op 82%.

Ik heb dus geen idee wat ie doet als je de boel zwaar gaat belasten met Films en games.
De FLIR camera is redelijk summier, maar doet wel precies wat het moet doen.
De gewone camera is prima voor snapshotjes.

Had wat dingetjes met de tel provider, want hij had even nodig om het juiste en goeie formaat ( G3/G4) te vinden, maar met wat klooien werkt dat nu perfect.

Of hij ook echt waterdicht is, dat weet ik niet. Vooral dat sim klepje op de achterkant is niet geheel volgens de mil specs. Maar met een stukkie tape moet dat op te lossen zijn.
Voor de rest zitten er nogal wat klepjes voor bv je usb poortje op wat met een rubber randje de boel moet sealen. Op zich is dat natuurlijk geen garantie voor ''5 meter waterdicht'', want dan moet je er een ext hoesje omheen gooien lijkt me.
Dus die belofte lijkt mij wat optimistisch en ga t ook zeker niet ''proberen-omdat-het-kan"'.

Ik gebruik m pas 3 weken, dus mocht de boel vreselijk misgaan, dan kom ik t wel melden. maar tot nu toe, een prima ding.

Heb jij ook een Cat S60 Zwart?