Specificaties 32GB USB 3.0-stick (0,418 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart Review

Lucb1e 18 augustus 2016, laatste update op 18 augustus 2016, 395 views

Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart

Voor mij is het onhandig klein en het schrijft bestanden vrij traag. Ik twijfelde tussen dit en een grotere (qua fysiek formaat) en snellere, en dit leek handiger omdat het zo klein is, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Pluspunten

• Leessnelheid is redelijk (niet bijzonder goed, maar beter dan schrijfsnelheid)
  • Zit niet in de weg in je broekzak (je hebt het altijd bij je)

Minpunten

• Je raakt het makkelijk kwijt
  • Lage schrijfsnelheid
  • Wordt erg warm (47*C idle), ik vraag me af wat dat met de levensduur doet

Het is een goede USB-stick wanneer:

- Je kleine bestanden wil overzetten van hooguit een paar honderd megabyte. Grotere bestanden (of veel kleine bestanden) schrijven erg traag. Waarom je dan nog een 32GB stick zou kopen in plaats van 1GB weet ik trouwens niet.

- Je de USB-stick altijd bij je wil hebben in je broekzak of jaszak. Voor tassen (rugzak, handtas, enz.) is het te klein, daarin raak je 'm kwijt.

- Je zelden nieuwe bestanden erop zet, maar ze wel vaak gebruikt. Zoals een disk image waarvanaf je kan opstarten, dan schrijf je die 1 keer en vervolgens kun je 'm altijd bij je hebben.

Dat laatste is denk ik het enige praktische nut, anders kun je beter een met minder opslagruimte kopen (goedkoper) of een met grotere afmetingen (sneller).

Het is een slechte USB-stick wanneer:

- Je een USB-stick vaak gebruikt en bezorgd bent over de duurzaamheid ervan. Zonder er data van te lezen/schrijven wordt het al erg warm. Mijn infrarood-thermometer zegt 47 graden Celcius. De mijne doet het nog, maar ik gebruik het ook niet zo vaak.

- Je grote bestanden over wil zetten (daarvoor is 32GB ruimte wel handig), dit gaat erg traag.

- Je 'm meestal in een tas wil bewaren (dit gaat niet goed tenzij je ergens een heel klein vakje hebt).

Heb jij ook een Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart?

Ik vroeg me af wat traag in de praktijk was, heb een aantal andere reviews gelezen (dit stond niet in je review) en zie dat het ding ongeveer 15 tot 20 mb/s kan schrijven, en ca 120mb/s kan lezen. Voor de toekomstig geinteresseerde ;-)