Specificaties 12,1" (1024x768), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad X61s (UK43KMH) Review

mrlammers 17 september 2009, 821 views

Lenovo ThinkPad X61s (UK43KMH)

Pluspunten

• Feature set
  • Mobiliteit
  • Robuustheid

Minpunten

• Beeldkwaliteit

Voor mijn werk gebruik ik sinds een jaar ofzo de Lenovo X61s. Deze supercompacte laptop laat zich gemakkelijk meenemen en gebruik ik op mijn werkplek in een Thinkpad UltraBase X6 dockingstation.

Features
Features waren zeer goed te noemen voor een laptop van dit formaat. De processor is zuinig en gaat lang mee gaat op een accu. Het is wel jammer dat er geen echte videokaart in zo'n kleine laptop past, en daarom moet ik het doen met de Intel X3100. Dat is jammer maar acceptabel aangezien deze laptop bedoeld is voor zakelijke doeleinden. En het komt de battery-life zeker ten goede.

Beeldkwaliteit
Deze is ruim voldoende. Het scherm is redelijk helder. Voor gebruik van recht van voren en kantoorapplicaties is dit echer voldoende en hoeft het niet als hinderlijk ondervonden te worden. De native resolutie is 1024x768. Aansluiting op een Dell E198FP monitor levert bij een resolutie van 1280x1024 scherpe kleurrijke beelden. De video output krijgt een ruime voldoende tot goed.

Vormgeving
Op de vormgeving heb ik niets aan te merken. Deze laptop ziet er robuust uit en kan tegen een stootje.

De prijs lag ten tijde van de aanschaf (medio 2008) zo rond de 1100 euro. Best acceptabel als je bedenkt dat dit apparaat klein is, maar werkt als een grote.

Een zeer goede laptop. Deze laptop is zeer geschikt voor mensen die vaak onderweg zijn of op zoek zijn naar een algemeen systeem voor zakelijk gebruik. Dit apparaat heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Voor privé gebruik zou ik deze laptop niet gekocht hebben, vanwege de bescheiden grafische kaart.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad X61s (UK43KMH)?

Prima laptop. Hij is zeer licht en makkelijk mee te nemen. Alleen het uiterlijk, ik mis de foto's. Tweakers stellen deze erg op prijs bij de review. Op de site ziet deze er touwens goed uit. hij is niets veranderd van zijn voorgangers. De batterijtijd is prima. Er zijn veel verschillende batterijverbruikinstellingen, bijvoorbeeld een voor energiebesparing en een voor hoge prestaties.