Specificaties Access Point, WiFi max. 1,317Gbps - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack) Review

Koriel 17 augustus 2016, 3.056 views

Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Ik woon in een huis uit 1994, dikke betonnen vloeren etc. Een nachtmerrie om overal goed Wi-Fi bereik te hebben. Dus nu voor dit Ubiquiti access point gekozen. Goede keuze!

Pluspunten

• Super bereik
  • Middels PC enorm veel opties.
  • Live Support via de pc suite.

Minpunten

• Documentatie
  • Niet voor digibeten

Beheerbaarheid Score: 5
Ik woon in een huis uit 1994, dikke betonnen vloeren etc. Een nachtmerrie om overal goed Wi-Fi bereik te hebben. Oude situatie bestond uit een Asus RT-66 op de eerste verdieping, een linksys router als access point op zolder en een ander acces point in de woonkamer. (Horizon box van Ziggo). Deze situatie heeft ca 2 weken bestaan en toen besloten om een goede access station aan te schaffen. (Hier voor stond de Asus beneden en de linksys op zolder. Dit liep ook al niet lekker.
Dus nu voor dit Ubiquiti access point gekozen. Het ligt nu even in de woonkamer boven op de kast, en aangezien ik nu overal bereik heb zal hij er nog wel even liggen. Ik heb nu overal bereik, toegegeven, op zolder haal ik geen super snelheden, maar met 15-20 mbit ben ik daar wel tevreden over. Goed genoeg voor mijn vrouw om op d'r IPad tv te kunnen kijken. De Asus werkt nu alleen als router, WiFi heb ik uitgezet.
Dit access point is middels een app óf pc te beheren, maar éénmaal gekozen werkt de andere optie niet meer.
Bij het installeren had ik een enorme brainfart, aangesloten op een loze netwerkkabel.... Tsskkk... Live support via de pc suite was erg snel en correct. Op het moment dat ik verbinding had met support was ik er zelf al achter gekomen en ook meteen verteld. Daar kreeg ik wel te horen dat het beheer via de app, óf via de pc moest.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)?

Wat betreft de doorvoersnelheid zou je de kanaalbreedte nog kunnen aanpassen maar waar voornamelijk winst te behalen valt is de client zelf, qua netwerkkaart en settings aanpassen in apparaatbeheer.

Mooi dat je er blij mee bent, ik heb ruim 50 Ubiquity zenders geïnstalleerd en ben er meestal ook goed over te spreken.
Enige wat ik heb aangepast is de signaal sterkte van de 2.4 en 5GHz band. En natuurlijk de login/ww combinatie ;)
Wat bedoel je precies met kanaal breedte?
Site > Devices > Device naam > Configuration tabblad

Airtime fairness uitzetten en kanaalbreedte zo groot mogelijk (HT40 bij 2G en VHT80 bij 5G).

Eventueel kan je ook nog rommelen met minimale RSSI zodat hij een device eerder naar een andere zender toe schopt.Ook zou ik onder Settings > Site de uplink connectivity uitzetten. Het nadeel is dat je zender altijd werkt (dus ook als hij geen verbinding heeft). Maar mocht je af en toe internet downtime hebben dan helpt het enorm.Het idee hier achter is wanneer je in een gebouw 8 AP's hebt en 1 AP heeft geen verbinding (bijv. LAN kabel niet goed, poortje kapot) dan zend hij niets meer uit. Clients gaan dan vanzelf naar een andere AP toe.
Ander tip zet de WPA2 encrytie op auto en niet op AES of TKIP. Dit laat op basis van device bepalen welke encryptie methode word gebruikt voor optimaal prestatie.

Even link forum post van Ubnt waar ik dit had gevonden.

[Reactie gewijzigd door Aivy op 23 november 2016 16:31]

Goede tip, zal er weer even induiken!
Ah, ok! Nu heb ik maar één access station, en dat is voldoende. Toch maar even beter in de instellingen duiken.
Btw, zit nu in een Landal park in Oostenrijk, en kom erachter dat op de koelkast in het appartement ook een Ubuquiti access station ligt.. :)
Altijd leuk om op vakantie te kijken wat voor een apparatuur ze daar gebruiken.. en of het een beetje beveiligd is. :+
Zelf heb ik ook een huis met dikke betonnen vloeren, ik vraag me af weke snelheden nog zijn te halen vrijwel direct boven de accesspoint (door 1 vloer dus). Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door Koriel op 23 november 2016 10:35]

Sorry, op de verkeerde post gereageerd. Wist even niet met hoe ik mijn reactie kon verwijderen. Had haast.. :|
Ik heb geen snelheden gemeten, maar bereik volgens wifianalyzer was gewoon goed, als ik van mijn NAS kopieer haal ik daar ca 5mb/s op de eerste verdieping. Op zolder, 2 vloeren dus, zit ik rond de 1mb/s.
Dit zo uit mijn hoofd, ben nu niet thuis, en ik kom de eerste dagen ook niet thuis.