Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer P6661 (30019794) Review

JayBro 17 augustus 2016, 407 views

Medion Erazer P6661 (30019794)

Een prachtige laptop voor een goede prijs. Ik werk er nu al een tijdje mee voor fotobewerking op locatie en dat gaat echt perfect. Ook de grote harde schijf i.s.m. de ssd is een perfecte mix. Voor mij niet een puur gaming-laptop maar een super alleskunner!

Pluspunten

• Fijn toetsenbord
  • Helder scherm
  • Snel in gebruik
  • Goede accu
  • Full HD
  • SSD

Minpunten

• Geluid is wat mager

Het merk "Medion" is voor sommige Tweakers misschien niet de eerste keuze als het gaat om een full featured laptop, en ook ik had mijn bedenkingen.

Gelukkig heeft deze laptop mij ontzettend verrast. Het is een prachtig ding waar alles op en aan zit. Full HD scherm, goede processor, flink wat geheugen, riante opslagcappaciteit, het zit er eigenlijk allemaal wel op.

De zware programma's Photoshop en Lightroom draaien als een zonnetje waarbij ik meerdere fullframe-foto's tegelijk kan editten. Games draaien prima en surfen is natuurlijk ook geen probleem.

Het geluid uit de laptop kan niet anders dan niet zo heel goed zijn. Voor een beetje geluid kun je het beste een bluetooth (ja, dat zit er ook al op) speakertje of koptelefoon gebruiken.

Wat ik niet wist is dat er twee wifi-antennes in zitten waardoor je dubbel zo snel internet kan hebben... super!

Heb jij ook een Medion Erazer P6661 (30019794)?

Je hebt het over een goede accu, kan je me daar meer over vertellen?
Tuurlijk! Als je gaat gamen op de accu is hij wel binnen een uurtje of 2 leeg. Fotobewerking kun je ook wel een uur of 2 doen (soms langer). Bij de gewone dingen houd deze laptop zeker wel een dag vol.