Turtle Beach Ear Force Stealth 500P (PS4/PS3) Review

DQmanglocQ 16 augustus 2016, laatste update op 11 september 2016, 704 views

Turtle Beach Ear Force Stealth 500P (PS4/PS3)

Headset met goed geluid. Lange accuduur gepaard met goede surround sound via SPDIF. Een microfoon die je duidelijk verstaanbaar maakt en meerdere EQ settings die je persoonlijk smaak naar voren laten komen maakt deze headset tot een goede koop. Minpuntje is de plastic afwerking

Pluspunten

• DTS 7.1 surround sound
  • Microfoon kwaliteit
  • Accuduur
  • EQ settings
  • Afzonderlijke besturing volume game/cha
  • Draagcomfort
  • PS4/PS3/PC/mobiel

Minpunten

• Bouwkwaliteit fragiel
  • Geen foam meegeleverd

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Gekocht bij Turtlebeach.com voor ¤103 i.c.m. een kortingscode.

LET OP! VANAF 12 SEPTEMBER IS DE OPVOLGER OFFICIEEL UIT (520 STEALTH)

Standaard meegeleverd
  • Draadloos Draadloos radiogestuurd
  • Audioweergave Surround
  • Diameter speaker 50mm
  • Impedantie 32Ω
Eenmaal de DHL langs de deur gehad stormde ik naar boven om de 500p stealth uit te pakken en eens flink aan de tand te gaan voelen. Het installeren ging mij samen met de installatie guide gemakkelijk af. De Optische uitgang in de playstation 4 aansluiten op de dongle om vervolgens de dongle aan te sluiten aan de playstation 4 :)

Vervolgens in het playstation menu de audio instelling op de juiste kanalen zetten en voilá alles doet het! Battlefield 4 in de playstation en testen die hap :Y)

Instellen
Tijdens het spelen ben ik gaan frommelen met de instellingen. Battlefield 4 op Headset/surround en de headset zelf (persoonlijke voorkeur) op Bass & Treble boost. Je kan dan ook uit 4 standen kiezen namelijk Bass Boost, Bass and Trebble Boost, Voice boost en Natural Sound. Hierna hoor je een toch wel leuk vrouwelijke stemmetje jou vertellen op welke EQ setting je staat.

Wat erg goed van pas komt en waar veel mensen hem ook voor halen zijn de aparte volumewieltjes. Het eerste wieltje regelt het volume van de game. Het tweede wieltje mengt het geluid van de PS4 met dat van de microfoon van de 500P. Hierdoor kan je zelf bepalen hoe hard de chat/game geluid is.

Geluid, Microfoon en brom
Volgens sommige reviews op het internet zou de 500p stealth een brom moeten hebben als deze geen geluid afspeelt, minimaal geluid is. Bij mij was dit echter niet zo. Misschien dat de reviewers een defecte headset hadden, of kloppen mijn oren niet. Ik had er gelukkig geen last van.

Het geluid was voor mijn smaak heel erg goed. Surround sound was goed aanwezig en vijanden waren duidelijk te waarnemen. De Bass kun je lekker hard aanzetten waardoor explosies en voertuigen een groot effect op je hebben! Al bij al ben ik erg tevreden over het geluid!

De microfoon was luid en helder. Hij vangt nog al wat adem op soms dus moet je hem een stukje van je mond stellen. Nou is dit geen enkel probleem, de microfoon is erg flexibel. Toch heb ik er voor het gemak maar een Foam om heen gedaan zodat eventuele ademhalingen of ''pof'' niet geregistreerd worden. Foam moet je echter wel zelf apart aanschaffen.

Accuduur
Zoals Turtlebeach beloofd is de accuduur rond de 15 uur. Nou ben ik niet aan een keer door gegaan. Maar hij ging prima een halve tot hele week mee zonder op te laden.

Bouwkwaliteit
Ik las voor het kopen op internet veel over gebroken headsets of andere soorten falen. Nou staat het internet natuurlijk vaker vol met klagers van breuk of defecten dan de headsets waar niks op aan te merken zijn. Dit hield mij echter niet tegen, maar ik begrijp waarom die breuk situaties voorkomen. De bouwkwaliteit is niet je van het. Er wordt gebruik gemaakt van veel plastic materiaal. De hoofdband voelt dan ook fragiel aan en raad ik dan ook niet aan bij iemand met een breed hoofd waardoor de band uit elkaar geduwd wordt. (Op de onderstaande foto is de band te zien)

Draagcomfort
In de Tweakers review werd gesproken van een nare ervaring qua draagcomfort. Maar.. ieder mens is anders (goh!). Bij mij zit die perfect, heb geen last van knellingen en hij past precies om mijn oren heen. Let op, ik heb wel een normaal/smal hoofd (dat zegt m'n kapper altijd :+).

Connectiviteit
Op de playstation 4 en mobiel is het aansluiten een fluitje van een cent. Evenals bij de PC was het inpluggen en wachten op het installeren. Afspeelapparaten openen en de 500p wordt gewoon herkend. Dat is makkelijk! Gewoon prima compatibiliteit

Ik ben dus erg tevreden over deze headset. Ik kan mij ook niet altijd vinden in de reviews die rond gaan. Dit komt gewoon omdat ieder mensen geluid en comfort anders ervaart. Bij mij was dit allemaal prima!

Hopelijk heb jij (de knappe lezer) wat aan deze review

Vragen?? Laat een comment achter en ik kijk wat ik voor je kan doen

Heb jij ook een Turtle Beach Ear Force Stealth 500P (PS4/PS3)?

Reviews door de redactie