Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear IconX (Blauw) Review

5prototype 14 augustus 2016, 615 views

Samsung Gear IconX (Blauw)

Er is maar één ding goed aan deze earbuds is dat ze goed zitten. Maar voor de rest is dit echt uitermate baggerspul. Het is geluid is niks. Geen bass en veel te zacht. Bediening is te lastig. Vooral met zweetvingers. 1,5 uur batterijduur is een schande!! te duur

Pluspunten

• comfortabel in je oren, vallen niet uit
  • 4g storage, zodat je zonder telefoon kan harlopen

Minpunten

• zeer slecht geluid, geen bass
  • 1,5 uur batterijduur via bluetooth
  • overpriced
  • opladen duurt te lang
  • kan niet voor/achteruit spoelen wanneer je muziek via de schuif afspeeld
  • hartslagmeter klopt voor geen kanten
  • bediening is ongemakkelijk.

Er is maar één ding goed aan deze earbuds is dat ze goed zitten.
Maar voor de rest is dit echt uitermate baggerspul.

Het begint bij het geluid: te zacht en je hoort veel van het omgevingsgeluid. De bass is er gewoon niet. Het geluid is hetzelfde als de oordopjes die je bij hop on hop off bus tour krijgt.
Voor die prijs, not done.

ik heb 10km gerend met een hartslagmeter om mijn borst heen en met deze dopjes om te vergelijken. Dit zat er echt naast. Over de GPS kan ik weinig zeggen. Op runkeer heb ik 10,5km gerend. Iconx's uitslag was 9,8km. Geen idee welke juist is.

batterijduur is dramatisch. 1,5 max via je bluetooth.
Harde schijf (4g) gaat ie 3,5 uur mee. Maar wie download nog muziek en knalt het daar op? Als sporter luister ik naar dj sets. Als je een set download en je zet het erop, dan kan je NIET voor en achteruit spoelen. Dus druk je per ongeluk 2x (volgende nummer) dan gaat je set en mag je op nieuw luisteren.

Bediening kreeg ik niet onder de controle. Volume harder zetten gaat lastig. Het swipen over het toestel is gewoon kut, vooral met zweetvingers.

Heb jij ook een Samsung Gear IconX (Blauw)?

Ik heb ze zelf ook en ik vind het geluid nog wel oke. En ze zitten inderdaad wel prima.

De punten waar ik tegenaan loop:

De ambientsound modus is waardeloos en je hoort buiten ook alleen maar de wind er doorheen.
Heb ik de oordopjes opgeladen en wil ik ze na 2 dagen gebruiken heeft 1 oordopje nog maar 5% voeding. Het opladen duurt erg lang en gaan inderdaad snel leeg.
Oordopje even uit je oren omdat iemand wat tegen je zegt en je doet het oordopje weer in je oor begint het liedje weer vanaf het begin (niet handig met mixtapes van een uur).
Ik heb net als hierboven ook moeite met de bediening.
Volgens de oordopjes heb ik een max. hartslag tijdens het fietsen van 234 slagen per minuut. (wat niet mogelijk kan zijn)
Tijdens mijn work-out (fietsen) is de workout opgeslagen als wandelen met een gemiddelde snelheid van 5 km/u...

Voor deze prijs raad ik het dan ook af om deze oortjes te kopen.