Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) Review

cheerio77 15 september 2009, laatste update op 15 september 2009, 905 views

Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Prettige toetsaanslag
  • Goede prijs

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Ik heb dit toetsenbord nu een ruime 2 jaar in bezit. De reden van aanschaf voor dit specitieke toetsenbord is omdat een van de weinige (zo niet het enige) toetsenbord is met laptoptoetsen, zonder aanvullende toeters en bellen; kortom een functioneel toetsenbord met laptop toetsen.

Qua ergonomie ben ik zeer te spreken over de UltraX, ik vind de laptop-toetsen de prettigst soort om op te typen, maar dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur. Verder is het toesenbord rechttoe rechtaan, zonder extra's.

Een zwakker punt: De bouwkwaliteit; deze is voldoende, maar het is niet / niet goed mogelijk om de toetsen eruit te halen zonder het keyboard zelf te slopen.

Qua prijs geeft dit toetsenbord voor mij meer dan voldoende 'bang for bucks'

Als ik dit toetsenbord onverhoopt moet gaan vervangen, dan komt er wederom een UltraX.

Heb jij ook een Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)?

waarom zou je dit willen?
bij laptops zitten toetsen vaak met tussenplaatje of beugeltje vastgeklikt. Met genoeg kracht krijg je vaak een toets los gewipt, en met een beetje op de juiste plek drukken zit ie weer op zijn plek (als er niks is afgebroken).
Je kan inderdaad de toetsen eruit halen. Je moet dan een mesje pakken, en dan voorzichtig de toets eruit wippen, als je het goed doet kun je ze makkelijk om wisselen.

De mijne heeft na een cola-spill wat kuren, heb jij wel eens ervaring met vloeistoffen gehad?
Bij mij is er een keer bier overheen gemorst (de gevaren van een LAN party ;) ) Het betrof de F1 t/m F4 toetsen, iets minder relevant voor dagelijks gebruik gelukkig, maar die gaan sindsdien wel wat stroever...
Ik kan me wel vinden in deze review, heb zelf dit toetsenbord ook bijna 2 jaar en hij begint een beetje slijtage te vertonen (toegeven, meerdere keren vloeistof overheen gegaan :/), toetsjes gaan inderdaad wat stroever, dit is wel wat te verminderen door ze eruit te halen en opnieuw in te klikken.

Wat dat betreft ben ik het ook niet eens met cheerio, ik heb zelf meerdere keren alle toetsen eraf gehaald zonder problemen of beschadiging. Ik gebruik de dvorak-layout en hoewel ik tien-vingers-blind typ, vind het handig de toetsen ook zo te plaatsen, dit was (itt veel toetsenborden) geen enkel probleem omdat alle toetsjes hetzelfde zijn en dezelfde aansluiting hebben.

Idd fantastisch toetsenbord en voor de prijs is de kwaliteit meer dan wat je mag verwachten :)
Helaas is de mijne na de laatste "spill" nu echt overleden. Ik hoop dat deze lijn blijft bestaan bij Logitech. Steeds vaker gaan fabrikanten creatief lopen doen bij toetsenborden. Krijg je van die vage indelingen waardoor je steeds mistypt.

Dit toetsenbord is mijn favoriet....
Diverse foto's, dat maakt het duidelijker en zet de revieuw meer kracht bij.
Een tweaker ziet deze graag. Ik zou deze wat uitgebreider willen zien met wat specs erbij nu moest ik deze van internet halen, geeft niet, maar het zou beter tot uiting komen in de review. Bij elkaar opgeteld vind ik de review een beetje magertjes maar dat is mijn opinie.