WD Blue Mobile PC Drive (8MB cache, 9,5mm), 1TB - Reviews

WD Blue Mobile PC Drive (8MB cache, 9,5mm), 1TB Review

peter123 16 augustus 2016, 394 views

WD Blue Mobile PC Drive (8MB cache, 9,5mm), 1TB

De schijf is niet echt stil voor een laptop HD, maar veel stiller nog dan een 7200rpm desktop HD. De prestaties zijn wel iets minder tov een een desktop HD. Er staat 29 mei 2016 op mijn schijfje en ik heb geen problemen met de betrouwbaarheid tot nu toe.

Pluspunten

• Redelijke doorvoer snelheid
  • Klein
  • Laag verbruik

Minpunten

• Trage zoektijd
  • Maakt iets meer geluid dan normaal

Heb jij ook een WD Blue Mobile PC Drive (8MB cache, 9,5mm), 1TB?

Prima korte review. Wil je geen lawaai, of überhaupt geen geluid van een HDD (platters met koppen) en snelle (bijna instant) zoektijden en hoge doorvoersnelheid dan is een SSD erg interessant. De prijs is per GB wel duurder dan traditionele HDD's, maar dan ook het enige minpunt wat ik kan bedenken. Stoot/val (en laptop omkantelen wanneer in gebruik) schade is ook nauwelijks aan de orde ten opzichte van een HDD, zeer gunstig voordeel voor laptops