Specificaties Tower, 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

In Win 303 Wit Review

Aezel 11 augustus 2016, laatste update op 11 augustus 2016, 321 views

In Win 303 Wit

Mooi en slim ontwerp, maar toch wat minpuntjes die makkelijk verholpen hadden kunnen worden.

Pluspunten

• Glazen zijpaneel
  • Prima prijs
  • Mooi design
  • Veelzijdige koelingsopties

Minpunten

• paintjob binnenkant
  • kabel management
  • voeding montage opties
  • plaatsing fan gaten in de bodem
  • kwaliteit stoffilter

Mooi kastje hoor :). Ik ga er 2x een 360 rad in proppen met een full-size ATX mobo, en dan wordt het wel wat uitdagend. Geen echte review maar alleen een kleine toelichting op mijn minpuntjes:
  • De witte verflaag aan de binnenkant van de behuizing is vrij dun, in ieder geval bij mijn exemplaar. Als ik heel goed kijk is een schaduw van de onderliggende primer te zien. Maar niet storend, en al helemaal niet als het donkere glas ervoor zit.
  • Ik vind dat in ieder geval het gat voor de 24-pin ATX wat beter (hoger) geplaatst had kunnen worden, zodat de kabel onder een nettere hoek achter het mobotray verdwijnt. Zelf ga ik alles mooi op hoogte snijden met een custom paneeltje naast het mobo, maar de ruimte is er om het 24-pin gat hoger en smal te maken ipv zo laag en breed dus ik vind het een rare keuze van de ontwerpers.
  • Je kunt de voeding standaard maar op één manier monteren, met de fan richting het glazen paneel. Als je de fan naar het achterpaneel wilt laten wijzen zoals ik van plan ben, zul je de montagegaten zelf om moeten boren.
  • Als In Win het hele mesh en de montagegaten voor fans en rads in de bodem nu wat verder richting het glazen paneel had geplaatst, was het stukken makkelijker om een rad / fans te plaatsen. Het probleem zijn de frontpanel connectors, USB front panel connectors, en andere (fan, USB3 ed) connectors onderaan het mobo als je er een fullsize ATX mobo in hebt zitten.
    De ruimte tussen bodem rad en die onderste mobo connectors is eigenlijk te krap, dus bodem rad met pull fans er bovenop is knap lastig. Ook met de fans onderop is de ruimte naar de onderste mobo connectors nog steeds minimaal. Maar er is ruimte zat in de kast om de montage gaten naar voren te schuiven dus weer een rare keuze van de ontwerpers imo. Plek zat om daar dan gelijk mounts voor 280 te maken, maar ook daar heeft In Win niet aan gedacht.
edit: enkele foto's toegevoegd. Rad is een HWLabs Black Ice Nemesis 360GTS van 133 mm breed.

Heb jij ook een In Win 303 Wit?