Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190X6FB (19", 8ms, D-sub/DVI-D) Review

Barleone 15 maart 2012, laatste update op 15 maart 2012, 564 views

Philips 190X6FB (19", 8ms, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• Stevige zware voet.
  • Sterk scharnier in de voet.
  • PerfectPanel garantie. (gelukkig maar in mijn geval)
  • mooi design
  • Zeer goede kleurweergave, niet te vergelijken met brakke doffe schermen op school.

Minpunten

• Dode pixel bij aanschaf
  • Lijkt niet bestand tegen regelmatig power-loss in uit-stand.

• Dode pixel bij aanschaf. Philips verving de monitor vanwege PerfectPanel garantie met een 190X7FB (zie mijn andere review) omdat de X6FB toen al niet meer leverbaar was. (Vanwege een communicatiefoutje bij Philips duurde het 2 maanden voordat ik een nieuwe kreeg)
  • Bij het inschakelen van de monitor gaf hij regelmatig geen beeld. Hij leek dan kapot, maar na herhaaldelijk de stekker in/uit het stopcontact te doen begon hij soms weer spontaan te functioneren. Ik schakel dagelijks de monitor uit en daarna schakel ik ook de stroom uit via het stekkerblok. Blijkbaar kan deze monitor daar niet tegen.
    (De vervangende X7FB heeft dit euvel niet, die doet het al sinds feb/2007 vlekkeloos)
  • Zonder deze problemen zou het een mooie monitor zijn (design), maar aan een monitor die het zo vaak af laat weten heb je niet veel, ook al is ie nog zo mooi.

edit:
    13 maart 2010

Ik kwam nog wat oude notities tegen over deze monitor, dit zijn 5 willekeurige problemen los van elkaar:
  • Aan/uit knippert oranje en reageert niet op knopjes.
  • Na een tijdje gebruik reageert de monitor niet meer op knopjes.
  • Monitor geeft alleen zwartbeeld en reageert niet op knopjes.
  • Monitor gaat aan en blijft blauw PHILIPS beeld geven.
  • Monitor gaat niet op standby, maar blijft zwart beeld geven en reageert niet op knopjes.

Heb jij ook een Philips 190X6FB (19", 8ms, D-sub/DVI-D)?

computer apparaten zijn ook niet bedoeld om steeds van de stroom te halen.
dit is slecht voor de apperatuur zoals je nu zelf gemerkt hebt.

verder wil ik je aanraden om je reviews op een andere toon te schrijven.
Jou reviews zijn echt geschreven met een alles is kut mentaliteit.
Dit soort zinnen: "aan een halfdode monitor heb je niet veel," horen niet in een review.
Ik haal ook regelmatig de stroom van mijn apparatuur. Waarom is dit niet de bedoeling?
Ik heb de toon van schrijven niet zo ervaren.
Denskie wil ik aanraden meer op zijn spelling te letten ;)
Deze review is 5 jaar oud, ik heb alleen wat notities toegevoegd die ik tegenkwam. Ik vind mijn woordkeus nu ook wat ongelukkig, daar heb je wel gelijk in. Even aangepast.

Wat bedoel je met het meervoud in "jouw reviews"? De Verbatim review en de X7FB review zijn juist positief.

Een kwalitatief goed elektronisch apparaat heeft geen enkel probleem met het uitschakelen van stroom. Dat bewijst de X7FB monitor die dit al 5 jaar volhoudt. Bij de X6FB had ik deze problemen direct vanaf het begin, en ik heb hem maar 2 maanden gehad.

[Reactie gewijzigd door Barleone op 15 maart 2012 14:20]