Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 202 II (Zwart) Review

Roderiktweaker 10 augustus 2016, laatste update op 11 augustus 2016, 185 views

Sennheiser HD 202 II (Zwart)

Voor de prijs een hoofdtelefoon met een goed geluid, kan echter niet tippen aan de High end modellen (>100 euro)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Niet teveel bass
  • Ruimtelijk geluid
  • Klemt goed, valt niet snel af.

Minpunten

• (onhandig) lange kabel
  • Klinkt soms blikkerig

Dit is een korte review over de Sennheiser HD 202 II hoofdtelefoon.

Waarom gekocht ?

Ik had snel een hoofdtelefoon nodig en twijfelde tussen deze en een B&O hoofdtelefoon van 150 euro. Uiteindelijk deze hoofdtelefoon gekozen en deze is prima geschikt.

Vergelijkingsmateriaal

- Low end Philips hoofdtelefoons
- mid end Philips hoofdtelefoon
- Open Sennheiser
- Grado SR 80 I

Kwaliteit ?

De hoofdtelefoon bied een goede geluidsweergave, mooi ruimtelijk geluid met een goede balans. Viel mij op dat de hoofdtelefoon een karakteristiek Sennheiser geluid heeft.

Wel is de mid-range wat terughoudend en kan het hoog wat meer finesse gebruiken.

Gebruikersgemak ?

De kabel is wat lang en de kabel haspel bied hier eigenlijk geen uitkomst, deze neemt te veel ruimte in beslag. Ik gebruik nu het metaal elastiekje om de kabel wat korter te maken.

De hoofdtelefoon klemt goed en zou niet snel van je hoofd afvallen, waardoor deze prima geschikt is voor onderweg. Bij langdurig gebruikt zou de hoofdtelefoon wat oncomfortabel kunnen worden.

Oordeel ?

Heb jij ook een Sennheiser HD 202 II (Zwart)?

Aardige review, het geeft een indruk :)

Ik ken het typische Sennheiser-geluid, ik vind het een redelijk warm geluid (veel laag en mid, hoog iets minder sprankelend). Je noemt het een koud/wam (ik denk warm) geluid, maar dat zijn twee tegenpolen...