Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

Roflmao 8 augustus 2016, 895 views

Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

In mijn ogen is dit een top product met top specificaties. Ik kan bijna geen minpunten bedenken, ja er zit geen notificatie led op maar goed voor 179 euro kan je moeilijk een toestel verwachten dat aan alle verwachtingen voldoet dat je wilt.

Pluspunten

• Beeldscherm kwalitatief uitstekend
  • Bouwkwaliteit uitstekend
  • Kale Android dus (geen bloatware)
  • Toestel is snel, hapert (vrijwel) niet
  • Prima accuduur
  • Waterdicht
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Geen notificatie led
  • Lader zelf niet meegeleverd

Nadat mijn Xperia Z (eerste model 5 inch) is kapot gegaan zocht ik naar een budget toestel. Max 200 euro. Ik dacht dat je voor dit bedrag geen goed Android toestel kon vinden (dus dat je altijd op een compromis model uitkwam). Nou dat had ik echt mis.

Laat ik alles opsommen:

Het is snel
Toestel voelt stevig aan
Beeldschermkwaliteit is uitstekend.
Camera is goed.
2 gb ram + 16gb intern is gewoon netjes te noemen voor dit bedrag.
Er zit geen bloatware onzin op.
Het toestel ligt echt goed in de hand, het is niet glad waardoor het niet zomaar uit je handen valt, en het voelt niet groter aan. Mijn Xperia Z was minder handbaar omdat ie gladder was en omdat die geen afgeronde hoeken had.

Enig gemis is een notificatie ledje, maar Motorola heeft dat opgelost door wanneer je het toestel beweegt er een scherm aangaat dat laat zien dat je meldingen hebt. Eerlijk het notificatieledje van mijn Xperia Z was perfect (want meerdere kleuren, bijv blauw voor groepsgesprek Whatsapp en groen voor normaal gesprek) toch levert dit geen puntenverlies voor dit toestel omdat ie mij maar 179 euro heeft gekost. De Xperia Z was destijds het topmodel van Sony. Deze Moto G is dat absoluut niet.

En de lader zelf zit er niet bij, maar goed dat is een beetje mieren *piep* voor dit bedrag. Voor een paar euro koop je dat bij de Action ofzo.

Wil je voor weinig een echt goed presterend toestel met weinig compromissen? Dan is dit toestel voor jou.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?