Fitbit Charge HR Small Zwart (Zwart) Review

Maffie500 8 augustus 2016, 377 views

Fitbit Charge HR Small Zwart (Zwart)

Ik wou al lang een polsband om mijn stappen te tellen. Mijn vrouw heeft al een Fitbit one en daar is ze heel tevreden mee. Daarom had ik besloten om de Fitbit charge HR te kopen. Ik wou graag mijn hartslag meten en actieve slaapmonitoring.

Pluspunten

• mooi design
  • zit comfortabel
  • app

Minpunten

• hartslagmeting is niet nauwkeurig
  • verdiepingen worden niet altijd geteld
  • Alleen spatwaterdicht

Besteld en na het uitpakken direct opgeladen en een profiel aangemaakt op fitbit. De handleiding is duidelijk en is voor mij persoonlijk een van de betere handleidingen die ik de laatste jaren gezien heb.

App ge´nstalleerd op mijn Nexus 5 en meten maar.
De Fitbit heeft een stappenteller, hartslagmeter, telt verdiepingen en meet je slaap.

Stappenteller: de stappenteller is correct, als ik een aantal stappen zet worden deze ook netjes opgeteld.

Hartslagmeter: Werkt wel maar klopt volgens mij niet altijd.. Als ik aan het sporten ben zie ik duidelijke verschillen maar soms heb ik geen hartslag of is die heel erg laag, ik heb geen andere hartslagmeter om te vergelijken.

Verdiepingen tellen: dit klopt voor geen meter. Als ik 10 verdiepingen omhoog ging op een dag telde hij er maar 1 of 2. Volgens mij is er toch iets mis met de software.

Slaapmeting: Dit klopt verbazingwekkend goed. Als ik om 11 uur ga slapen en om 7 uur wakker wordt zie je dit ook zo op de app verschijnen. Je ziet in je slaappatroon hoe vaak je diep en onrustig geslapen hebt. Positief is dat je fitbit automatisch ziet dat je aan het slapen bent. Dus je moet dit niet zelf opzetten.

Conclusie:
Positief: Slaapmeting en stappenteller.

Negatief: Niet waterdicht, verdiepingen tellen niet correct, hartslagmeting doet soms raar.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik deze ga houden.

Heb jij ook een Fitbit Charge HR Small Zwart (Zwart)?