Xiaomi Mi Band 2 Review

blowk 5 augustus 2016, 687 views

Xiaomi Mi Band 2

Prima toestel voor notificaties, stappenteller, fitnesstracker en als uurwerk.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Goeie prijs/kwaliteit
  • Gaat lang mee
  • Melding van notificaties
  • Zelf in te stellen welke apps voor notificaties

Minpunten

• Bandje komt soms gemakkelijk los
  • Bij notificaties geen melding van welke app

Hieronder vind je mijn review omtrent de Xiaomi Mi Band 2.
Sinds vorig jaar kocht ik enkele producten aan van Xiaomi. Ik ben onder de indruk van de producten en de prijs/kwaliteit.
Bestelling en verzending
De bestelling deed ik via Geekbuying. Ik betaalde voor de Xiaomi Mi Band 2 $39.99 (http://www.geekbuying.com...d-iOS---Black-366206.html).
Geekbuying stuurt je een e-mailtje met trackingcode zodat je ten alle tijde het pakketje kan opvolgen.

Voor de verzending neem ik steeds de standaardverzending (geen extra kost). Het pakketje werd verstuurd via PostNL.
De totale verzendtijd bedroeg 8 dagen, wat goed is voor mij goed.
Specificaties
De specificaties zijn zowel op de website van Xiaomi (in het Chinees) als van Geekbuying (in het Engels) terug te vinden.
General
Brand: XiaoMi
Bluetooth version: V4.0
Waterproof Rating: IP67
Color: Black
Compatability: Android 4.4 + / iOS 7.0 +
Language: English
Special Features
Health tracker: Measurement of heart rate,Sleep management,Pedometer,Calories burned measuring,Steps counting,Distance recording,Sedentary reminder
Other functions: Unlock phone without password,Call/APP message reminder,Time,Alarm Clock
Alert type: Vibration
Sensors: ADI ultra low-power acceleration sensor + optical heart rate sensor
Working temperature: -20C ~ 70C
Display
Screen: 0.42 inch OLED Display Dialog
Touch key: Yes
Battery
Battery type: Lithium polymer battery
Battery capacity: 70mAh
Standby time: About 20 days
Input current: 45mA (TYP), 65mA (MAX)
Input voltage: DC 5V
Product size (L x W x H): 40.3 x 15.7 x 10.5 mm
Product weight: 7.0g
Package Contents
1 x Xiaomi Band 2, 1 x Charger, 1 x User Manual
Inmiddels zijn er reeds een aantal uitgebreide reviews op Tweakers.
Ik gebruik het toestel als uurwerk, stappenteller en notificaties (oproepen en sms’en).
Ik vind het toestel goed gebouwd, aangenaam om te dragen (stoort niet) en gaat lang mee. Ik gebruik het nu al een aantal weken en het is nog steeds boven de 50%.
Het enig nadeel dat ik in het begin ondervond, was dat ik het bandje vaak per ongeluk opentrok door ergens aan te haperen. Het pinnetje die in het bandje ‘klikt’, ging open maar door het zachte, rubberen materiaal viel het niet meteen van de arm. Gelukkig.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2?

Meer advertenties

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reactiefilter:-1303+10+20+30Ongemodereerd3
Blijft hij nu wel gewoon zitten of 'haper' :? je nog wel eens ergens langs?
Je kan gewoon andere bandjes kopen.
Hij blijft nu wel zitten, maar wanneer je arm bv. bedekt is met een mouw van een trui of hemd, heb je dat 'haper' probleem niet.
Zoals Haas_nl aangaf, kan je steeds nieuwe bandjes aankopen.

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8