Dell UltraSharp 2001FP (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D, Zilver) Review

Ronald 19 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 869 views

Dell UltraSharp 2001FP (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• Een van de goedkopere 20" tft monitoren
  • Veel input: Analoog, digitaal, S-Video, composite
  • USB 2.0 hub

Minpunten

• Dell is puur en alleen online verkrijgbaar, je zit dus vast aan een gok.

Deze monitor is al sinds de introductie eind 2003 de reverentie monitor van Anandtech, en niet alleen voor panelen van 20" en groter... de review is na te lezen op http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=1918
De enige die vergelijkbaar is de Samsung 213T te vinden op http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=1974

Ik heb uiteindelijk voor de Dell gekozen omdat deze meer input accepteerd te weten Analoog, digitaal, S-Video, composite, USB 2.0 hub heeft, snellere reaktietijd en voor mij heel significant, omdat ik er 2 heb staan: honderden euros goedkoper, ik kocht ze tijdens een van de 5 voor minder dan 3.5 acties.

Wat leert de praktijk, de monitor is een twee woorden te omschrijven "Verbazend" en "Indrukwekkend" Kleuren zijn goed, scherpte is briljant. En vooral, groot en toch compact. (ik heb een 21" Crt gehad)

De voet van de monitor is zwaar en stabiel, geeft de monitor de mogelijkheid om 90 graden te draaien naar portret stand en heeft een kabelgeleider, al is de geleider van de recent geintroduceerde 1905 steviger. Verder is de monitor eenvoudig in alle richtingen in te stellen.

Eerlijkheid gebied mij erbij te vertellen dat van de 5 monitoren die wij bestelden (5 voor 4 actie) er 1 met een kapotte pixel kwam, maar deze is na een maand tot levengekomen en sindsdien niet meer gestorven.

Heb jij ook een Dell UltraSharp 2001FP (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D, Zilver)?

Heb er zelf ook een sinds een week nu enhet is een super monitor! was overgestapt van een 17" hercules prophetview 920 monitor maar de dell 2001 fp. en heb er absoluut geen spijt van! geen dode pixels, de composiet in is echt super voor consoles.(aleen kwaliteit van beeld is niet super maar het werkt wel!)
en voor gamers is deze monitor ook top. 16ms. speel tot nu to alle games op 1600/1200. en het verschil tussen de 2001fp en mijn vorige monitor is ook super groot. vooral kwa kleuren en beeldkwaliteit! totaal geen ghosting gezien nu nog.