Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser CX 5.00G (Zwart) Review

gregor160300 4 augustus 2016, 721 views

Sennheiser CX 5.00G (Zwart)

Na 1 jaar van gebruik ben ik nog steeds erg tevreden met deze oordopjes hoewel relatief duur zijn ze het zeker waard. Ook met de service ben ik erg blij. Voor meer info lees de uitgebreide review.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Geen extreme bass
  • Veel oortips
  • Geluidsisolatie

Minpunten

• Knoppen werken niet altijd
  • Verpakking opent van onderen

Service:
Ik heb inmiddels een tweede paar van deze oordopjes die mij netjes werden toegestuurd door Sennheiser toen het eerste paar na een jaar kapot (respectabel voor doppen die overal en altijd meegaan) was gegaan. (Geen contact behalve automatische berichten van Sennheisers kant, maar het product is wel binnen 4 werkdagen vervangen). :)
Gebruiksgemak & gebruik:
De oordopjes geven op elke android telefoon en elke PC/Laptop die niet door apple is gemaakt gewoon geluid, maar de inline controls werken niet overal. Ik bewaar deze dopjes altijd in de originele "carrying case" maar heb er wel het oprolsysteem uitgehaald omdat dit teveel tijd inneemt.Standaard worden er 4 maten siliconen dopjes meegeleverd, ik zou ze allemaal even testen en gebruiken welke het lekkerst zitten.
Tips:
- De inline volume controls werken niet op elke telefoon maar dit word ook niet geadverteerd dus vind ik prima, klik hierhttp://app.sennheiser.com...ang=EN&headset=CX%205.00G als je apparaat hier staat werken de controls gegarandeerd.

- Het geluid op mijn computer klonk heel misvormd, na wat experimenteren kwam ik erachter dat het geluid wel normaal klonk als ik de microfoon knop indrukte, tierip eromheen die ervoor zorgt dat deze knop word ingedrukt en klaar.
Geluid
Nu we alle minder belangrijke dingen hebben gehad gaan we naar het belangrijkste aspect van de review het geluid. Ik heb velen oordopjes gehad hoewel die allemaal een stuk goedkoper waren (max. 20 euro) klinken deze Sennheisers zo veel beter dat ze naar mijn mening de 60 euro wel waard zijn. Het geluid is standaard erg vlak en er is geen sterke bass aanwezig, maar wel voldoende om het niet gek te laten klinken, dit vind ik erg fijn want ik luister mijn muziek het liefst zo onaangepast mogelijk. Verder zijn stemmen erg goed te horen en is zelfs het meezingen in concertopnames te horen. Ook zijn de oordopjes redelijk goed in omgevingsgeluid isolerende radio in de kamer naast mij is zo bijvoorbeeld niet meer te horen, zelfs als ik geen muziek heb aanstaan op deze oordopjes. Deze isolatie s erg fijn, omdat je dan je oren niet hoeft te slopen om naar wat muziek te luisteren. Ik moet wel mededelen dat het geluid iets vervormt met de tijd, maar wel op een goede manier het geluid klinkt in het begin iets holler dan als de oordopjes al een tijde zijn gebruikt.

Hieronder nog enkele foto's.
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y3monSnUX8.jpeg Verpakking
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y3aOsFs9lN.jpeg Accesoires
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y65N9XzLJV.jpeg Oplossing voor computer geluidsvervorming
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y3mRivdOHw.jpeg Kabel en dopjes
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y2CFzBt5nz.jpeg Makkelijker opbergen
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bvl2y2EkAFiVmV.jpeg Originele verpakking (moeilijk opbergen)

Heb jij ook een Sennheiser CX 5.00G (Zwart)?

Hey over dat het geluid misvormt klinkt wanneer de bel knop niet is ingedrukt:

- Pas het geluidbalans in Windows aan naar helemaal links of helemaal rechts. Dit lost het probleem op. Geen idee wat de reden hiervan is, maar het is wel een work-around.
Bedankt voor de tip, ik gebruik geen windows maar linux maar dat zal hier ook wel werken, het komt waarschijnlijk door een te hoge resistor die word verlaagd tijdens het indrukken