Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer P6661 (30019794) Review

adiabat 4 augustus 2016, 486 views

Medion Erazer P6661 (30019794)

Gaming laptop? Meer dan dat! Medion Erazer P6661 is een uitstekende keuze voor iemand die méér wilt doen, en dat voor een aantrekkelijke prijs.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Snelheid
  • DVD-rom + alle nodige poorten
  • Grafische kaart

Minpunten

• Touchpad
  • Toetsenbord kon beter

Voordat ik deze Medion Erazer P6661 gezien had maakte ik al voor mezelf uit welke aspecten belangrijk waren voor mij bij de aankoop van een nieuwe laptop: de snelheid (om niet te lang te moeten wachten), het beeldscherm (als fotograaf is dit een must), de grafische kracht (omdat iedereen wel eens een spel aanzet) en de bouwkwaliteit (zodat het jaren kan meegaan). En met zoveel vereisten vreesde ik al dat ik ruim 1000eur zou moeten betalen om een goede laptop te vinden, totdat iBood met deze promotie kwam!

Te beginnen met één van de belangrijkste punten waar men vaak (onterecht) niet naar kijkt bij de aankoop : kwaliteit van het beeld. Als fotograaf én gamer moest ik gewoon een mat IPS-scherm hebben met resolutie van 1920x1080. En probeer er maar zo één te vinden in de talrijke webshops, eens je de filter aanzet voor een mat scherm wordt de keuze laptop velen malen kleiner. Het scherm van deze Medion is gelukkig zo één en het beeld dat er uit komt is minstens even goed (qua kleurweergave) als bij een glanzend scherm. Mijn werklaptop, die tevens ook een mat scherm heeft, kan er alvast niet aan tippen.

Met een Intel Core i5-processor en 8GB RAM-geheugen kan ik probleemloos Photoshop draaien samen met Lightroom en andere programma’s. En met Geforce GTX 950M presteert de laptop zeer degelijk bij games zoals GTAV en Civilization5. Afhankelijk van de game zet ik de settings tussen Medium en High.

Op het gebied van opslag is er niets te klagen. Een SSD van 128Gb is voldoende om essentiele software snel op te starten, waaronder dus de Windows 10. En met daarenboven een HDD van 1Tb kom je ruimschoots toe met al je games en foto’s. Om verder te gaan op software : bloatware (voorgeïnstalleerde programma’s door producent) is zeer beperkt en kan je gemakkelijk er af krijgen, in tegenstelling tot mijn vorige laptop van Amerikaanse makelij.

Natuurlijk niet alles is rozengeur en manezijn. De bouwkwaliteit is al bij al OK, maar door het ontbreken van aparte knoppen op de touchpad moet je de touchpad wat doordrukken en dat voelt nogal «houterig» aan. Nu, dit probleem is te omzeilen als je een goede muis gebruikt (wat alleen maar normaal is als je een game wilt spelen). Daarnaast is het toetsenbord niet verlicht, wat tot een kleine ergernis kan leiden als je in het donker werkt/speelt. En de ventilator heeft tot nu toe alleen heel uitzonderlijk van zich laten horen, dus fingers crossed dat het zo blijft!

Samenvattend, het is een zeer degelijke toestel en als de snelheid, het beeldscherm, de grafische kracht voor jou belangrijk zijn, dan is dit zeker een aanrader! Waarom zou je deze laptop niet kopen? Als je alleen maar wilt browsen, als je nooit een spel aanzet, als je graag dingen traag doet en als je graag meer betaalt ;)

Heb jij ook een Medion Erazer P6661 (30019794)?