Creative Inspire 6700 (6.1) Review

4AMD 14 oktober 2005, laatste update op 14 oktober 2005, 1.530 views

Creative Inspire 6700 (6.1)

Pluspunten

• Werkt (na het omruilen van de subwoofer) goed
  • Gemakkelijk aan en uit te zetten middels de volumeknop
  • Het bass level is net zo gemakkelijk in te stellen als het volume
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Subwoofer produceerde voor het omruilen af en toe knallen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Toen ik in juni 2003 besloot een nieuwe computer aan te schaffen heb ik een groot aantal tests gelezen, waaruit bleek dat de Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers een van de betere speakersets van dat moment was. Omdat ik als geluidskaart voor de Creative Labs Soundblaster Audigy 2 had gekozen vond ik deze speakerset er zowel wat betreft merk als wat betreft ondersteunding voor 6.1 (6 satellietluidsprekers en 1 subwoofer) er ook goed bij passen.

Installatie

De installatie van de Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers ging gemakkelijk. Ook werkten alle zes satellietluidsprekers meteen.

Ervaringen

Na een aantal maanden begon de subwoofer zolang hij aanstond op willekeurige momenten harde knallen te produceren. Na een zoektocht op Internet bleek dat ik niet de enige met dit probleem was. Na contact met de support afdeling van Creative opgenomen te hebben kreeg ik een nieuwe subwoofer toegestuurd, welke tot op de dag van vandaag prima (en zonder harde knallen) werkt.

De Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers werken sinds het omruilen van de subwoofer uitstekend.

Heb jij ook een Creative Inspire 6700 (6.1)?