Specificaties Mono Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Ultimate Ears UE Roll2 Zwart Review

iworx 3 augustus 2016, 620 views

Ultimate Ears UE Roll2 Zwart

Geluidskwaliteit is meer dan behoorlijk. Goed, het is geen Sonos:Play maar dat verwacht je ook niet uit zo'n kleine speaker. Bouwkwaliteit is stevig - enkel over het 'waterdichte' heb ik mijn twijfels. Het flapje aan de oplaad poort is namelijk niet helemaal sluitend.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Batterijduur
  • Handige 'elastiek' om 'm overal aan vast te maken.

Minpunten

• Eerste bluetooth koppeling soms wat moeilijk

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4

Batterij gaat uren en uren mee, vaak langer dan de batterij van je GSM.

Je kan tevens 2 UE Roll2's samen koppelen tot 1 stereo paar.

Enige remark : het koppelen met toestellen is vaak een geklungel. Je moet de bluetooth knop echt seconden lang inhouden en dat staat nergens in de manual.
Het toestel kan met meerdere devices tegelijk koppelen - creŽert soms rare situaties.

Heb jij ook een Ultimate Ears UE Roll2 Zwart?

Ik vind 'm er nogal christelijk uitzien ;)
Hij ligt hier ondersteboven en speelt enkel Iron Maiden. Vreemd.
hij klinkt dan ook allerjezus goed:)
Ik heb de voorganger. Heerlijk apparaat. Versie 2 verschilt alleen qua vermogen en draadloos bereik. Voor de rest is hij identiek, wat ik gelezen heb

Bij mij sluit het klepje trouwens wel trouwens. Vind alleen het bijgeleverde kabeltje ruk. Past precies, maar lijkt net als of je hem er op de kop in duwt, omdat de vorm van de stekker niet evenredig dik is. Gebruik liever mn eigen kabels. Ook een stuk langer

Het koppelen van bluetooth met je telefoon is trouwens intuÔtief hoor. Bijna elk bluetooth apparaat met minimalistische bediening word met het inhouden van de aan en uit knop zichtbaar en dus te koppelen aan je telefoon.

Inderdaad meerdere apparaten gekoppeld aan de Roll2 kan wat problemen opleveren, als je het bijgeleverde stukje software niet gebruikt. Deze regelt de verdeling tussen 2 of meerdere apparaten. Ik adviseer je de App dan ook te installeren. (nog niet getest trouwens)

Wat ik vooral leuk vind is, als je de + en - (noem het een christelijk kruis,) tegelijk in duwt, hij je in het Nederlands verteld hoeveel prik er nog in zit.

Kwaliteit is beter dan zijn collega's in de prijsklasse, maar geen topppiedepoppie. Wel fijn is dat bij de hoogste stand er bijna geen vervorming op treed.

[Reactie gewijzigd door maquis op 4 augustus 2016 17:12]