3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed) Review

4AMD 14 oktober 2005, laatste update op 25 oktober 2005, 414 views

3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed)

Pluspunten

• Lage processorbelasting
  • Werkt uitstekend en zeer stabiel (bij 24/7 gebruik)
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Makkelijk te installeren
  • Ondersteuning voor Wake-On-LAN (WOL)

Minpunten

• Geen (al bestaan er goedkopere netwerkkaarten)

Voor mijn server zocht ik twee dezelfde 10/100Mbit PCI netwerkkaarten van een goed merk, waarbij de eerste op het ADSL-modem zou worden aangesloten en de tweede op de switch waarmee de rest van de computers waren verbonden. Naar aanleiding van het horen van goede ervaringen met 3Com netwerkkaarten (dat ze de processor maar weinig belasten en zeer stabiel zijn) viel mijn keuze op twee 3Com 3C905C-TX-M 10/100Mbit PCI netwerkkaarten, welke ook nog over Wake-On-Local Area Network (WOL) ondersteuning bleken te beschikken.

Installatie

De installatie van de beide PCI netwerkkaarten op het moederbord ging, zoals verwacht, heel gemakkelijk. Ook werden de netwerkkaarten direct herkend en werkten ze meteen allebei.

Ervaringen

Ik vind mijn aankoop na de tot nu toe opgedane ervaring nog steeds zeer goed geslaagd, de netwerkkaarten werken tot op de dag van vandaag goed en probleemloos.

De 3Com 3C905C-TX-M 10/100Mbit PCI netwerkkaarten werken uitstekend en kan ik dan ook aan iedereen aanraden die op zoek is naar een 10/100Mbit PCI netwerkkaart met de voordelen zoals opgesomd bij de positieve eigenschappen.

Heb jij ook een 3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed)?

Yup, zeer mooie hardwarematige kaartjes. Goede functies en offloading... dat is nog wat anders dan meeste onboard netwerk kaarten!