Xiaomi Pistons V3 (Zwart) Review

JayJayGolden 30 juli 2016, 371 views

Xiaomi Pistons V3 (Zwart)

Ben geen gecertifeerde audiofiel maar wou kijken of dezee echt zo goed waren...Heb deze IEM's vergeleken met mijn Teufel Real Z en...Het is ongeveer hetzelfde liedje voor mijn oren, maar dan voor een stuk lager prijsje en iets minder comfortabel

Pluspunten

• Fantastische treble
  • Tof prijsje
  • Algemeen goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Modderige bas
  • Optimised voor Xiaomi smartphones
  • Niet zo'n mooie 'geluidskleur' zonder DAC of EQ op de meese mobile devices (Erg druk en lawaaierig, niks dat naar voren of naar achteren komt imo)

Ik geef dit product een 'Goed' (4 sterren) Omdat ik 'Uitstekend' wat overdreven vind, ookal is het zeker een van de besten of zelfs het beste setje IEM's voor die prijs.

Hier wat resultaten van de vergelijking met de Real Z

De Piston 3 heeft een stuk betere treble
De Real Z heeft een nogal betere (strakkere) bas en een klein beetje betere mid

De Piston 3 heeft een EQ 'nodig'. (of een DAC. Weet dat mijn Creative Sound Blaster al heel veel verbetering brengt ook zonder EQ. Maar heb het niet zonder geprobeert op de PC) Dit vind ik omdat de 'geluidskleur' helemaal niet mooi is zoals beschreven in de minpunten.
De Real Z daarentegen niet. Die heeft op mijn OnePlus 2 ook zonder EQ of DAC een mooie geluidskleur, met uitzondering op de ietwat sibilante treble die deze koptelefoon heeft.

De Piston 3 is in mijn mening niet super comfortabel.
De Real Z daarentegen is heel comfortabel.

Verder wil ik melden dat films/series kijken op mijn OnePlus 2 met deze IEMs echt heerlijk is. Stemmen zijn verukkelijk helder en atmospherische geluiden komen ook lekker naar voren.

Heel veel van deze punten zijn erg subjectief, maar dit is mijn review en daarmee mijn mening dus neem het met een snufje zout :P
Als disposable earphones voor iemand die goed geluid gewend is, is het zeker aan te raden.

Heb jij ook een Xiaomi Pistons V3 (Zwart)?

Iedereen die dit nu leest: sla deze in ears maar over en zoek naar VE Monk plus of DZAT DF-10
Die gewoonweg beter zijn. Allebij grotere soundstage, helderder geluid, geen amp nodig om echt tot hun recht te komen