Garmin eTrex Touch 35 (West Europa) Review

Reboli 29 juli 2016, laatste update op 29 juli 2016, 482 views

Garmin eTrex Touch 35 (West Europa)

Prettige GPS om mee te werken. Veel mogelijkheden om het naar je hand te zetten. alleen... Makkelijk te "bricken", waarbij het niet meer wil opstarten.

Pluspunten

• Bediening
  • Configureren
  • Vlot

Minpunten

• Loopt regelmatig vast
  • Makkelijk te "bricken"
  • Onbetrouwbaar

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Instructies Score: 4
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 4
Features Score: 4
Het product
Mooie GPS unit dat lekker in de hand zit. Vlot te bedienien en veel mogelijkheden om profielen in te stellen. Ideaal voor op vakantie. Op het eerste gezicht.... De kaarten die we meegekregen hadden waren wat gedateerd, maar dat is te updaten.
Stabiliteit in gebruik
Tijdens het rijden op de fiets blijkt dat het beeld met de kaart regelmatig vastloopt. Dit is regelmatig op de lossen door naar een volgende scherm te swipen en weer terug te gaan.
Het grote manko
Als je denkt slim te zijn door de kaart (gmapsupp.img) te vervangen, door een andere kaart om zo gebruik te maken van het interne geheugen, kan je meteen terug naar de winkel. Het zal niet meer opstarten. Het komt dan niet verder dan "Garmin"
Voor techneuten
Een poging om de boel vlot te krijgen:
  • Batterijen er uit en SD kaart er in
  • USB kabel op de compueter aansluiten. Eerst GPS, dan computer
  • Tijdens het opstarten de aan/uit knop c.a. 30s ingedrukt houden
  • Het scherm zal dan aangeven dat het een USB opslagmedium is
Vanaf dit moment kan er met Garmin expres en/of JaVaWa mee gewerkt worden.
Als garmin express nog niets ziet, zal eerst JaVaWa gebruikt moeten worden om de garmin te laten flashen.

Uiteindelijk zal blijken dat er over en weer bestanden en dergelijke geladen kunnen worden, je kan flashen en de kaarten bijwerken. Maar het zal niet meer bruikbaar zijn, totdat Garmin het euvel verholpen heeft.
Mijn conclusie
Reden voor mij om dat ding na de twee de keer terug te brengen om geld terug te vragen. In de winkel vertelde de verkoper dat deze week al drie Garmins binnen waren gekomen met hetzelfde probleem.

Kortom . Uiterst onbetrouwbaar. Als je al voorzichtig bent, kan het nog steeds gebeuren dat een kaart corrupt raakt en daarmee je Garmin onbruikbaar maakt.

Mijn advies: Dit produkt mijden als de pest. Ik ga mijn geluk beproeven met een Oregon. Hopelijk geeft dat géén ellende.... Wij kunnen nog terugvallen op een Etrex 30 en een etrex Legend HCx. Garmin is niet alleen rommel...

Heb jij ook een Garmin eTrex Touch 35 (West Europa)?