Canon EOS 350D Kit (8.0MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II) Review

Apfelstrudel 14 oktober 2005, 228 views

Canon EOS 350D Kit (8.0MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II)

Pluspunten

• goede kwaliteit sensor
  • snelle opstarttijd
  • snel foto's achter elkaar te schieten
  • gebruikersvriendelijk menu

Minpunten

• Weinig negatieve eigenschappen.
  • je kunt geen sneltoetsen achter elkaar gebruiken want je zit automatisch in het menu. Aparte sneltoetsen zou beter zijn.
  • kunstof volet wat minder robuust dan magnesium behuizing.
  • lcd mocht wat groter (is goed, maar vrij klein om de foto kwalitatief te kunnen beoordelen)

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Naar mijn mening een zeer goede camera (instap DSLR). Heb inmiddels zo'n 2000 foto's geschoten en ben zeer tevreden over de kwaliteit en handling van de camera. De bediening is makkelijk.

Na de aanschaf van een nieuwe lens merk ik wel een groot verschil met de kitlens (in helderheid, kleur). Achteraf had ik beter de body en een aparte lens aan kunnen schaffen.

Wat nog een overweging is bij het aanschaffen van lenzen: bedenk bij het aanschaffen van EF-S lenzen (specifiek voor de kleinere sensor) dat deze niet op camera's passen met een full frame sensor. En het is waarschijnlijk dat de camera's met de kleinere sensor zullen verdwijnen zodra de full frame sensoren betaalbaar zijn (en dan heb je weinig aan je EF-S lenzen).

Voor consumenten die meer uit hun foto's willen halen lijkt me dit een zeer goede camera.

Heb jij ook een Canon EOS 350D Kit (8.0MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II)?