Specificaties 17,3" (1920x1080), 628GB (hdd+ssd) - Bekijk alle specificaties

Dell XPS L702x (2013) Review

hmgtmkNewbie 27 juli 2016, 187 views

Dell XPS L702x (2013)

Op zich goed apparaat maar als je na 6 maanden al een nieuwe accu moet kopen kun je er toch niks mee. . Van Dell 0.0 reactie op mijn klacht(en). Niet win10 voorbereid.

Pluspunten

• afgezien accu goed apparaat

Minpunten

• accu zeer slecht

Op zich goed apparaat maar als je na 6 maanden al een nieuwe accu moet kopen kun je er toch niks mee. Hoelang een nieuwe accu wel werkt moet je maar afwachten., want als hij het niet meer doet heb jij het fout gedaan. Van Dell 0,0 reactie op mijn klacht(en). Niet win10 voorbereid.

Heb jij ook een Dell XPS L702x (2013)?

Beetje pech met je accu denk ik, kreng van mij werkt al jaren met een prima accuduur :D

Overigens hier gewoon Windows 10 op draaien, welk onderdeel loopt hij bij jou verkeerd?
windows 10 draait op zich prima; maar hij wil de accu niet herkennen en laadt de accu dus ook niet meer op.
Als ik naar drivers zoek krijg ik de melding dat w10 niet wordt ondersteund. Heb al 2 nieuwe accu's gekocht die allebei niet herkend worden, een niet Dell accu de andere wel Dell accu. Bij replacedirect. Kreeg allerlei adviezen van hen maar niets werkte; zij begrepen er ook niets van. Kon ze gelukkig terugsturen. Accu heeft nu nog 1% capaciteit en wordt niet opgeladen. Baal ervan dat ik van Dell 0,0 reactie krijg. Nieuwe accu bij Dell kost ook 149 ; dat is ca 20% van de nieuwprijs van de hele laptop.! En als ik er een koop dan maar afwachten of hij werkt (onder w10); zie opmerking hierboven.
Maar hoezo na een half jaar? Deze laptop is al geruim 3 jaar niet meer nieuw te koop.
Wat je nog kan proberen is om Dell via Twitter lastig te vallen, helpt altijd enorm.
Heb zelf ook een L702X die al 5 jaar een prima accuduur heeft.
Ik had zelf een Dell L502x, mijn accu was na 4 jaar helemaal klaar. Ik keek daar niet raar voor op omdat ik voor mijn opleiding dagelijks met virtuele machines bezig was en daarvoor 9/10 keer mijn laptop aan het stroom liet hangen. Achteraf had ik beter de accu uit de laptop kunnen halen op de momenten dat ik op school bezig was, maarja, dat is achteraf.

Ook ik heb geprobeerd de accu te vervangen bij ReplaceDirect. Ik heb alle b-merken geprobeerd van ReplaceDirect en ook mijn Dell laptop gaf aan dat de accu niet herkend werd. Een originele accu vond ik de moeite niet meer waard dus ik heb besloten om een nieuwe laptop te kopen. tot op heden heb ik daar nog geen spijt van.

Misschien dat je hier want aan hebt en daarmee je keuze kunt maken.
4 jaar vind een redelijke tijd; daar zou ik geen problemen mee hebben. Heb kennelijk een maandag exemplaar gehad. Het gekke is dat hij de originele accu nu ook helemaal niet meer herkend. Met 10% van de capaciteit zou ik blij zijn. Dan kan ik hem tenminste verplaatsen zonder dat ik iedere keer opnieuw moet opstarten.
Ik heb nog steeds een L502x, die ik het eerste jaar alleen aan de stroom gebruikt heb, waarbij de accu na dat jaar ook maar op 50% health over was. Meteen daarna toen ik gaan studeren voor 30 euro een chinese 9 cel accu gekocht die na 3 jaar intensief gebruik nog op 89% health zit. Als het bij ReplaceDirect zo'n loterij is zou ik zo'n goedkope chinese via ebay of aliexpress aanraden.
ok; bedankt voor de tip; ga het proberen.