Specificaties 8GB GDDR5 • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0) Review

JustTweak 21 juli 2016, 1.414 views

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)

Ik heb de kaart nu sinds 5 dagen. En ik kan niet anders zeggen dat het een beest van een kaart is. Alle games die ik speel zijn op ultra te spelen en behalen dan alsnog hoge fps.

Pluspunten

• Hoge prestaties
  • Uiterlijk (is smaak)
  • Stil
  • Blijft koel
  • Future proof

Minpunten

• Groot en zwaar (maar dat kan niet anders met zo'n kaart)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb de kaart gekocht enerzijds omdat deze wel beschikbaar was in tegenstelling tot de kaart van MSI. Anderzijds omdat hij een van de hoogste base clocks heeft van alle 1070 kaarten. Aangezien ik geen ervaren oc'er ben en dat ook niet met deze kaart ga doen vond ik dit mooi meegenomen. Daarnaast kon ik hem voor een goede prijs kopen.

De kaart maakt naar mijn mening niet veel lawaai. Maar ik kom dan ook van een oude Club3D Royal King 7850 2GB af die kon rammelen als een oude roestbak. En ik was dus een hoop lawaai gewend.
Ik geen last van coil whine. Sommige reviewers melden dat zij dit wel hebben dus wellicht heb ik geluk. Coil whine is wel een heel specifiek probleem wat in potentie bij iedere videokaart zou kunnen voorkomen. Maar ik ben blij dat ik er van verstoken ben. Hopelijk blijft dat ook zo.

Ik ben zelf niet iemand die direct in de software van de kaart duik om allerlei dingen te gaan tweaken. Dus ik kan op het moment geen oordeel geven over de bijbehorende software.

Alle games die ik speel kunnen makkelijk op ultra (1080). Een spel als The Division loopt als een zonnetje en ziet er fantastisch uit. Ook ArmaIII is werkelijk prachtig. Let wel: bij ArmaIII multiplayer ben je server gebonden en dit kan alsnog voor stutter zorgen. Dit ligt niet aan de videokaart.

Als je op zoek bent naar een GTX1070, maar er tegen aan loopt dat andere modellen slecht leverbaar zijn. Ik kan je deze kaart zeker aanraden. Hij stelt niet teleur!

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8