Specificaties 8GB GDDR5 • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0) Review

JustTweak 21 juli 2016, 1.392 views

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)

Ik heb de kaart nu sinds 5 dagen. En ik kan niet anders zeggen dat het een beest van een kaart is. Alle games die ik speel zijn op ultra te spelen en behalen dan alsnog hoge fps.

Pluspunten

• Hoge prestaties
  • Uiterlijk (is smaak)
  • Stil
  • Blijft koel
  • Future proof

Minpunten

• Groot en zwaar (maar dat kan niet anders met zo'n kaart)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb de kaart gekocht enerzijds omdat deze wel beschikbaar was in tegenstelling tot de kaart van MSI. Anderzijds omdat hij een van de hoogste base clocks heeft van alle 1070 kaarten. Aangezien ik geen ervaren oc'er ben en dat ook niet met deze kaart ga doen vond ik dit mooi meegenomen. Daarnaast kon ik hem voor een goede prijs kopen.

De kaart maakt naar mijn mening niet veel lawaai. Maar ik kom dan ook van een oude Club3D Royal King 7850 2GB af die kon rammelen als een oude roestbak. En ik was dus een hoop lawaai gewend.
Ik geen last van coil whine. Sommige reviewers melden dat zij dit wel hebben dus wellicht heb ik geluk. Coil whine is wel een heel specifiek probleem wat in potentie bij iedere videokaart zou kunnen voorkomen. Maar ik ben blij dat ik er van verstoken ben. Hopelijk blijft dat ook zo.

Ik ben zelf niet iemand die direct in de software van de kaart duik om allerlei dingen te gaan tweaken. Dus ik kan op het moment geen oordeel geven over de bijbehorende software.

Alle games die ik speel kunnen makkelijk op ultra (1080). Een spel als The Division loopt als een zonnetje en ziet er fantastisch uit. Ook ArmaIII is werkelijk prachtig. Let wel: bij ArmaIII multiplayer ben je server gebonden en dit kan alsnog voor stutter zorgen. Dit ligt niet aan de videokaart.

Als je op zoek bent naar een GTX1070, maar er tegen aan loopt dat andere modellen slecht leverbaar zijn. Ik kan je deze kaart zeker aanraden. Hij stelt niet teleur!

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)?

Wat heeft deze kaart meer/beter als de bijna 100 euro goedkopere 980Ti? :)
Dit geld overigens voor elke 1070 kaart ;)

[Reactie gewijzigd door calsonic op 21 juli 2016 19:34]

Meer RAM aan boord. Aanzienlijk hogere kloksnelheid. Wel geschikt voor gaming op 4K. Daar zal die MSI armor moeite mee hebben.

Je pakt een kaart die ze toevallig in de aanbieding hebben gegooid bij Alternate... Bij andere aanbieders is hij nog ruim boven de 500.

Leuk om zo'n cynische reactie te plaatsen. Maar die mag je achterwege laten want daar heeft niemand wat aan.

[Reactie gewijzigd door JustTweak op 21 juli 2016 19:39]

Offtopic: Soms kan je reacties beter negeren, waarschijnlijk heeft calsonic zelf een 980ti dus moet hij zijn kaart even promoten zodat hij zich er nog goed bij voelt. Een 1070 is van een nieuwere generatie, meer technieken aan boord. In alle opzichten kan je beter voor een 1070 gaan dan voor een 980ti (tenzij 2e hands).

Ontopic: Zou je misschien wat meer benchmarks kunnen toevoegen, het liefst ook van the Division. Ik wil deze namelijk ook spelen en heb nu een 7850 die ook wel aan vervanging toe is.
Offtopic daar heb je gelijk in ;)

Ontopic: Ik draai zelf geen benchmarks helaas. Daarvoor kan ik je alleen verwijzen naar reeds bestaande benchmarks. Zie:

Er zijn meer benchmarks en reviews te vinden. Afhankelijk van je mobo en processor denk ik dat de gtx1070 een hele goede keuze is. Meer future proof dan een RX480 of GTX1060 bijvoorbeeld. Iets wat voor mij belangrijk was.
Was een heel normale vraag dat jij er vervolgens iets anders van maakt...
En omdat de 980Ti een hogere bandbreedte heeft is hij zeer geschikt voor hoge resoluties ;)
Benchmarks hebben al aangetoond dat de 1070 verder komt op hogere resoluties dan de 980ti...
Zou je een paar benchmarks kunnen draaien en de resultaten kunnen vermelden?
Je hebt nl bijna dezelfde config als ik :)
Daar moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb geen ervaring met het draaien van benchmarks. Ik weet hoe ik een computer in elkaar moet zetten, en moet installeren, maar benchmarken heb ik nooit gedaan. Dat laat ik anderen die wel ervaring hebben graag voor me doen :P
Waar zou het aan kunnen liggen dat andere wel last hebben van coil whine en u niet?
PSU? Combinatie van gebruikte componenten?

Ik zit te twijfelen of ik deze kaart koop of niet.
Puur omdat ik liever geen Coil whine wil.
Coil whine kan gebonden zijn aan de PSU. Maar mijn PSU is al 3 jaar oud, en niet eens een topmodel. Gewoon degelijk.

Het probleem met coil whine is dat het je met iedere kaart kan overkomen. Zelfs de "beste" GPU's kunnen coil whine hebben. Ook de msi's en de EVGA's. Ik denk dat je er niet al te bang voor moet zijn. Ik heb zelf van de Gigabyte GTX1070 veel reviews gelezen en ongeveer 75% rapporteerde geen coil whine te ervaren. Dat was voor mij voldoende om overtuigd te raken, en met succes.
Bedankt! kaart toch maar na veel twijfelen aangeschaft,
Ook hier geen coil whine (zal denk ik inderdaag afhankelijk zijn van je psu??)

Zeer tevreden met de kaart tot nu toe.
En mooier in het echt dan op de foto's :)
Bedankt voor de tip.
Goed om te horen man! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee!
Ik heb dan bijvoorbeeld wel coil whine met deze videokaart, dus of ik heb net pech of mijn PSU is de oorzaak, in ieder geval, met een headset hoor je er niks van. :)
Das pech hebben inderdaad. Aangezien de meeste gamers tegenwoordig een headset gebruiken zijn er over het algemeen gelukkig niet heel veel klachten over.
En het scheelt, meeste games op moment gebruiken niet veel kracht van deze GPU, zeker niet ten alle tijden, dan pas hoor je het. (Zijn uitzonderingen, zoals GTA5 en Witcher 3, maar zelfs dan is het nooit ten alle tijden)
Ik heb ook de coil whine eigenlijk alleen bij GTA 5 en Witcher 3, athans hier is hij het meest aanwezig. Wanneer ik bij The Witcher 3 hairworks uitzet is de coilwhine weg :)
Zijn denk ik ook een beetje de zwaarste games van het moment, denk dat je bij GTA 5 met max settings (met natuurlijk advanced settings) de GTX 1080 ook nog moeilijk maakt.