Asus ZenPad 10 (Z300M) 16GB Grijs Review

marcxbox 17 juli 2016, 2.780 views

Asus ZenPad 10 (Z300M) 16GB Grijs

Uitgangspunt, de aanschaf van een tablet met Android 6.0 voor vlot dagelijks gebruik, een helder IPS scherm met goede kijkhoeken, de speakers naar voren gericht en een prijs van rond de 200 euro. Let wel, dit is een gebruikers review, de tablet is niet technisch ontleed.

Pluspunten

• Android 6.0
  • Voor HD een prima scherm
  • Prijs/kwaliteit
  • Werkt vlot
  • Speakers naar voren gericht
  • Goed en helder geluid
  • Goede WIFI

Minpunten

• Camera bij weinig licht

De Lenovo Tab 2 A10-70F was al afgevallen, tussen de Acer Iconia Tab 10 A3-A40HD en Asus Zenpad 10 Z300M was nog twijfel.
Mede omdat de Asus een HD scherm heeft, maar na de Acer review neem ik dit op de koop toe.
Immers, een HD scherm is weer minder accu/batterij en GPU belastend en wanneer het scherm van goede kwaliteit, dan is dit allemaal best acceptabel.
Een full hd scherm is uiteraard scherper, maar als dat jou niet uitmaakt dan is dit een prima tablet.

Kan zo wel even snel vertellen dat de Z300M mij prima bevalt.
Ik gebruik het hoofdzakelijk om over het net te surfen, YouTube en de laatste weken veel op Funda op zoek naar een andere woning, dus veel swipen en foto's laden.
Hij werkt veel beter dan zijn voorgaande broertje (Z300C), je merkt dat de Mediatec zijn werk soepeler doet dan de Intel processor en ook het geluid is een stuk beter.

De speakertjes zitten aan de voorkant en dat was ook de reden dat de Lenovo afviel.
Een spelletje prima te spelen, maar het is natuurlijk geen tablet om games op te laten draaien, dan kom je in een hoger segment en zal je de knip verder open moeten trekken.

Net als bij de meeste andere tablets heeft ook deze met het opladen even de tijd nodig, het scherm is sprankelend en helder, maar wat ik al eerder schreef....full hd is uiteraard scherper.
Dit staat uiteraard niet als minpunt beschreven, dit is immers tevoren bekend als je het product gaat aanschaffen.

Om hem voor die 200 euro ook maar even een minpunt mee te geven, de camera is net als bij vele andere merken in deze prijsklasse bij wat minder licht niet van toppie kwaliteit, maar persoonlijk zou ik ook nooit een foto met mijn tablet nemen.
Mijn vorige tablet, een Asus Memo Pad Smart, drie jaar oud en door een ander gezinslid in gebruik, werkt nog steeds(ook de accu) naar behoren, verwacht van deze Z300M eigenlijk gewoon hetzelfde.
Al met al heb ik totaal geen spijt met deze aankoop en ben er ook helemaal mee tevreden.

M@RC

Heb jij ook een Asus ZenPad 10 (Z300M) 16GB Grijs?

Goede review maar waarom valt de lenovo af vraag ik mijn eigen af.
De Lenovo:
-Vlekgevoelig
-Speakers aan de achterkant
-Geen Android 6
-Verstoring/kraak op de 3.5 jackplug
-enz........

De Lenovo heeft dan wel een full hd scherm, maar is in contrast en kleur echtheid een stuk slechter dan het hd scherm van Asus.