Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver) Review

madx33 14 juli 2016, 889 views

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Pluspunten

• Mooie design
  • Gebruiksvriendelijk
  • installatie

Minpunten

• Geeft te hoge temperatuur weer
  • Temperatuurschommelingen
  • Geeft gewenste temperatuur aan in het groot en niet de werkelijke

Kwaliteit Score: 2
Ik heb nog een aan/uit ketel dus over het niet nakomen van beloftes over modulatie ondersteuning kan ik niet meepraten. Toch herken ik mijn mede review schrijvers wat betreft de inconstante temperatuur. Hier had ik met mijn super oude Honeywell Easystat thermostaat lang niet zo veel last van.
Verder geeft het overigens luxe solide design apparaatje de temperatuur standaard een graad te hoog aan.
Ook een irritatie is de weergave van de temperatuur op het scherm. Het geeft in het groot de gewenste temperatuur aan en in het klein de werkelijke. Nadat er een update uitgekomen is kun je in de instellingen aangeven dat de temperatuur bij het voorbij lopen van de Nest voor een volle seconde de huidige temperatuur in het groot aangeeft voordat deze weer terugspringt naar de gewenste. Zeker in de zomermaanden is het fijn om de huidige temperatuur (-1 graad) permanent te zien.
Ik kan in deze review niets zeggen over de learning mode vanwege mijn ploegendiensten. Het instellen van een schema kan sowieso niet voor een ploegenwerker omdat het programma maar 7 dagen kent.
Bijna alle van de bovenstaande minpunten zouden via updates opgelost moeten kunnen worden. Hopelijk gebeurt dat ook nog.
Wel is het fijn dat de thermostaat via smartphone, tablet en computer simpel te bedienen is. Ik heb ook nog nooit netwerkproblemen ondervonden met de Nest server of met de connectie tussen Nest en router (half jaar in bezit).

Heb jij ook een Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)?

Meer advertenties