Specificaties Stereo speaker met netvoeding - Bekijk alle specificaties

Sonos Play:5 (gen2) Wit Review

tmanfornow 13 juli 2016, 3.566 views

Sonos Play:5 (gen2) Wit

Geweldige speaker, heb hem vergeleken met Bose en Harman Kardon en hij kan alles.. Je kunt het geluid ook instellen zoals je zelf wilt. Diepe bas, mooie hoge en lage tonen en een prachtig design. Lees mijn lange review, dan ben je overtuigd.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit prachtig
  • Zelf Treble & Bas aanpassen
  • App werkt goed! iphone & mac
  • Mooie diepe bas
  • Mooi design ++
  • Trueplay, geluid op kamer afstemmen.
  • Fijne touch knoppen bovenop
  • Kan hem verticaal plaatsen

Minpunten

• Geen bluetooth 4.1 / 4.2

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb in 1 week 3 speakers omgewisseld omdat ik opzoek was naar de allerbeste geluidservaring. Ik begon met de Harman Kardon onyx 3, de nieuwe. Goed voor zijn prijs, maar niet het mooiste geluid (hoge en lage tonen samengegooid --> alleen mooi als die echt hard staat). Vervolgens kocht ik de Bose SoundTouch 30, en deze gaf mooi geluid, maar was erg scherp en dat was in de ruimte waar die stond niet fijn, het geluid kon niet weg. En dan kun je beter geen Bose hebben, of je moet een kleed aan de muur hebben:P. (Ook de App van Bose is niet gebruiksvriendelijk, de bluetooth was oud, werkte niet goed en je kon alleen de bas aanpassen)

Toen dacht ik: Waarom probeer ik de Sonos Play:5 niet uit, en vanaf het eerste moment was ik verliefd.. Alle geluiden kloppen(vooral thuis). De app werkt super goed, de speaker is mooi en je kunt het makkelijk uitbreiden en aan andere speakers koppelen, dus over de toekomst maak ik me geen zorgen(uitbreiding). Als je de bas of trebble te hoog vind pas je dit in de app aan. Bluetooth mis ik niet omdat de connectie vaak slecht is. Deze speaker heeft ook een Aux voor films kijken. En andere mensen kunnen daar hun telefoon op aansluiten. Hij heeft geen afstandsbediening, maar omdat je de app hebt kun je de volume knopjes op de zijkant van je mobiel gebruiken om hem harder en zachter te zetten, reageert snel.

Nadat ik alle speakers thuis geprobeerd heb ben ik een echte Sonos fan geworden. Als ze zulke producten blijven leveren dan blijf ik er de rest van m'n leven van genieten.

Grote aanrader dus, de Sonos play:5

Heb jij ook een Sonos Play:5 (gen2) Wit?

Ook al eens een BeoPlay A9 geprobeerd?
Nee, mijn ouders hebben wel een B&O installatie door het hele huis, dus ik weet hoe mooi het klinkt. Heb stiekem wel even op de B&O site gekeken en zag dat de BeoPlay A9 vier keer zo duur was als deze Sonos. Als je het geld er voor hebt is het prachtig spul. Zeker waard om te kopen als je een muziekliefhebber bent, maar voor mij is het nu nog te duur.

(En ik heb ook gezien hoe mooi die is als je hem aan de muur hangt)

[Reactie gewijzigd door tmanfornow op 14 juli 2016 11:11]

OK bedankt, dan ga ik toch voor de A9. Ik verwacht er tenslotte jaren tegenaan te moeten kijken en naar te luisteren.
Leuke review en het is inderdaad een erg goede speaker. Heb hem zelf ook staan momenteel, na meerdere te hebben geprobeerd. Wil er een 2e bij hebben, 469 euro op Amazon.de. In stereo moet het geluid helemaal super zijn!
Ik vind prijstechnisch gezien enkel de Play 5 V2 interessant (voor 469,-). De Play1 en Play3 vind ik nu echt te oud worden terwijl je er de hoofdprijs nog voor moet betalen. Qua uiterlijk passen ze ook totaal niet meer bij de Play 5 V2.

Dat is sowieso wel beetje nadeel van Sonos. Heb je bijvoorbeeld paar oude (grijze) Play1's en Play3's gecombineerd met een witte Play5 V2 en een zwarte soundbar dan vormt het geen strak geheel.

Heb jij de Heos 7 hs2 ook geprobeerd? Ook geweldige speaker voor 499,- Nog krachtiger dan Play 5 2e Gen en voorzien van Bluetooth, high res audio en dual band Wifi.

Play 5 v2 iets beter gebalanceerd geluid, maar had wel een paar opties extra's van de Heos7 hs2 mogen hebben voor een v2 versie :|

Ik vond de Heos7 hs2 echt goed klinken en zeer krachtig met een iets overheersende (bij te stellen) bass. Hij werd alleen heel erg warm aan onderkant en daarom teruggestuurd. Maandagochtend product of productiefout??
De externe voeding van de Heos7 (zo groot als een pak boter) vond ik ook niet fraai en is lastig weg te werken.

Bose Soundtouch 30 series III ook goed, maar schel op hoog volume idd. Ook 450 euro op Amazon.de.

[Reactie gewijzigd door edwardo op 21 februari 2017 14:48]

Ik ben het volkomen met je eens over het design van de speakers. Ik denk dat er binnenkort een nieuwe play:3 uit komt die meer op het design van de 5 lijkt. De playbase lijkt er nu ook al op. Ik vind het jammer dat de Play:1 niet net iets donkerder of witter is en hetzelfde roaster als de 5 heeft. Maar daar zullen ze vast ook wat aan gaan doen.

Wat gek dat de Heos zo warm werd, hoop dat het nu opgelost is?