SMS audio BioSport (Grijs) Review

NjedVet 12 juli 2016, 211 views

SMS audio BioSport (Grijs)

Degelijke koptelefoon, maar de hartslag meter werkt niet (niet langer ondersteund door Runkeeper).

Pluspunten

• Blijft goed zitten
  • Redelijke audio kwaliteit

Minpunten

• Hartslagmeter werkt niet meer
  • Geen support van SMS Audio

Dit product kwam ik tegen toen ik op zoek was naar een hartslagmeter die werkt in combinatie met Runkeeper. Een borstband lijkt me niet fijn zitten en het mag uiteraard niet teveel kosten. Deze headphones kwam ik tegen voor 39,- euro (normale prijs was 129,-) en daar hadden de alarmbellen al moeten gaan rinkelen.

Na ontvangst de headset aangesloten op meedere telefoons (HTC One M7, Sony Experia Z5 en HTC Desire 400) en op geen van de telefoons kreeg ik de hartslag te zien in Runkeeper. Hierop naar de website gegaan en die bleek onbereikbaar / offline te zijn. Ook op een mail werd niet gereageert.

Vervolgens maar contact gezocht met Runkeeper en die wisten mij te melden dat de headset niet voldoende werd ontwikkeld en daardoor niet meer ondersteund werd. Als compensatie een jaar lang Runkeeper Elite gekregen, wat me dus een bijna gratis headset opleverde.

De koptelefoon blijft tijdens het sporten goed zitten en de geluidskwaliteit is voor mij prima (ben geen audiofiel, dus weet niet hoe anderen hem zouden beoordelen).

Heb jij ook een SMS audio BioSport (Grijs)?