Specificaties Gamepad voor de PC, Xbox One - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart Review

Jackson6 12 juli 2016, laatste update op 12 juli 2016, 343 views

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart

Een vrij dure controller waar je natuurlijk wel wat voor terug krijgt. Voor de echte die hards misschien iets teveel deadzone in de thumbsticks!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Gebruikte materialen
  • Voelt echt "premium" aan

Minpunten

• Deadzones in thumbsticks (persoonlijk)

Ik heb deze controller enige dagen getest om te kijken of het de vervanger van mijn bedraade Xbox 360 controller zou kunnen worden.

Na enkele uren spelen kwam ik tot de conclusie dat de deadzones in de thumbsticks erg vervelend waren. Ik speel veel racegames waarin ik altijd zonder deadzones speel en ik merkte bij de Elite Controller dat hij van zichzelf gewoon een kleine deadzone heeft waardoor ik bij het sturen een hele kleine marge had terwijl ik zowel in de Elite Controller settings als in de spellen zelf alle deadzones naar een nulpunt had gezet.

De huis, tuin en keuken gamer zal hier geen last van hebben vandaar dat ik de controller gewoon als goed beoordeel.

De controller heb ik helaas weer retour gedaan omdat ik deadzonevrij wil sturen wat mijn oude Xbox 360 controller wel doet.

LET OP! Deze controller wordt geleverd met prachtige USB kabel waardoor je hem gewoon kan gebruiken op Windows 10, een draadloze ontvanger is dus niet persee nodig!

Heb jij ook een Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart?

Vraagje: Als je wil gamen op windows 10 en dan de button layout verandert met die xbox accessoiresapp, kun je de app dan daarna afsluiten of moet de app constant op de achtergrond aan blijven staan? En kun je de knoppen X/Y/A/B veranderen in bv Y naar voren lopen, A naar achteren lopen X naar links strafen en B naar rechts strafen voor bv shooters. (beetje zelfde layout als Turok op de N64 destijds)

[Reactie gewijzigd door Da Queen op 15 februari 2017 14:37]