Specificaties 2.1 Cinemaset speaker met 50W vermogen - Bekijk alle specificaties

Trust Vigor 2.1 (Bruin) Review

Tit4nNL 11 juli 2016, 1.170 views

Trust Vigor 2.1 (Bruin)

Goede prijs voor een uitstekende geluidskwaliteit

Pluspunten

• Geluidskwalitiet
  • uiterlijk
  • gemak installatie
  • goede treble en midrange verhouding

Minpunten

• Kwaliteit van behuizing voelt wat goedkoop aan, maar ze zijn er ook niet om constant te betasten natuurlijk
  • sommige basstonen kunnen wat resoneren

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Voor de prijs heb ik veel meer gekregen dan ik had verwacht. Ik gebruikte hier voor een speaker setje van JVC uit het jaar 0, en dat vond ik al een hele verbetering t.o.v. wat ik ooit heb gehad aan geluid, behalve mijn koptelefoon. Maar dit gaat gewoon een hele stap verder.

Ik wou niet belachelijk veel geld uitgeven, ik heb immers ook maar 1 kamer van 26 m≤. Ik zit ook niet ver van mijn TV maar ik wou wel wat hebben wat ook in de rest van mijn kamer goed te beluisteren was. Heb een beetje gezocht naar speakers die bij voorkeur 2 satelliet en 1 subwoofer waren, omdat ik in eerste instantie bij mijn 2 JVC speakers een losse sub wou kopen. Omdat het met de aansluiting en zo wel een beetje lastig ging worden heb ik besloten om die set maar aan m'n PC te douwen en een volledig nieuwe set te kopen voor m'n TV/Chromecast gebeuren.

Heb uiteindelijk 3 gevonden, waarvan deze de winnaar was. De 1e andere had ik wel eens gezien bij de Mediamarkt en was niet erg onder de indruk, en de 2e andere was zwart glossy plastic, dus dat was een 'liever niet' optie.

Nog geen reviews op Tweakers, maar wel wat reviews op de verkoop websites en alles leek 'in orde'. En had altijd een 14 dagen retour mogelijkheid.

Geluid is erg goed. Ik zou niet zeggen perfect, want dat is voor mij altijd een koptelefoon gewoon. Maar jonge jonge jonge ik heb door deze speakers bijna geen zin meer om het gewicht van een koptelefoon op m'n hoofd te voelen. Wat een beetje opvalt is dat bij sommige bass tonen het een beetje resoneert, dus dan ineens wat aan de harde kant klinken, maar dat is heel vaak ook in de muziek zelf te horen. Bij 1 of 2 nummers is dit dubbel op en klinkt het wel erg luid. Maar dat is voornamelijk als ik recht voor m'n TV zit. Voor films is het geluid heel gericht naar de bank toe, natuurlijk omdat de speakers zo staan, maar als je hem een tikje harder zet en de bass net even 5% hoger dan is het in de rest van de kamer ook perfect. Voor feetjes komt die overal bovenuit. Hoe luidruchtig je vrienden ook zijn.

Advies is wel om hem of op tapijt te zetten of subwoofer rubbers te kopen, want een oud houten vloer als in mijn huis trilt heel erg extreem mee.

De treble van de satelliet speakers is ook heel goed afgesteld naar mijn mening. Ook als die heel hard staat dat schraapt die niet, als je dat zo noemt in ieder geval.

Wat vooral erg fijn is is dat je de bass zelf los kunt versterken van de rest. Vooral is dat heel fijn bij gebruik van Chromecast, omdat je bij deze geen softwarematige equalizer kunt gebruiken zoals bij rechtstreekste aansluiting.

Ook dat is erg fijn aan deze speakers, het kegeltje kun je ook gewoon even met een 3,5 mil jack aansluiten aan je telefoon of laptop, en dan pakt die in plaats van de jack vanaf de TV je portable gewoon, dan heb je natuurlijk wel je equalizers en zo weer terug op je laptop of telefoon. Het is net als bij je computer. Aan de achterkant de speakers, als je voorin een jack doet schakelt die automatisch over.

Moest wel ff het boekje erbij pakken omdat ik niet helemaal snapte hoe ik dat kegeltje moest aansluiten, maar na 1 korte glance over een 'opstelling' afbeelding zat ik meteen wat ik verkeerd deed. Normaal gesproken echt een 'ik heb geen handleiding nodig' persoon. Vergeet bij het testen of het werkt van OF de kegel, OF de subwoofer de volumeknop op 0 te zetten voordat je je materiaal afspeelt, dan kun je die namelijk omhoog of omlaag doen om te testen en dan worden je oren er niet meteen uitgeblazen. dan kun je daarna de 2 knoppen beter balanceren tussen wat je handig vind. de sub op 50% is wel ideaal, dat is al net iets te hard als je dan ook nog de kegel op 100% hebt. Dus dan hoef je vanaf dat punt alleen de kegel te gebruiken, of je telefoon/chromecast/computer.

Vergeet niet dat bij heel veel TV's je het volume niet kan aanpassen voor de koptelefoon aansluiting! Je zult dus je kegel moeten gebruiken om het volume te veranderen.

Vergeet niet dat dit niet een hoogwaardig home cinema experience moet creeŽren, Het zal voor de echte audio freak niet een product zijn. Maar voor de prijs blijft het een uitstekend product.

Heb jij ook een Trust Vigor 2.1 (Bruin)?