TomTom GO 6100 (Wereldwijd) Review

rmuije 8 juli 2016, 353 views

TomTom GO 6100 (Wereldwijd)

Goede navigatie ondanks een aantal kleine tekortkomingen, zoals langzaam opstarten. Soms haperende bediening. Meegeleverde usb kabel en stekker kan beter. Qua navigatie en duidelijkheid, actualiteit zijn deze Tom Tom GO de bested.

Pluspunten

• Navigeren in zijn algemeen
  • Duidelijkheid
  • POI´s zijn zeer uitgebreid
  • Flitscontrole
  • My drive PC software
  • Frequentie van updates

Minpunten

• Hardware
  • Geen batterij opladen voortgang
  • Accesoires

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 5
Na 2 jaar met de GO6000 te hebben gereden overgegaan op de GO6100. Hoef nu niet meer de losse abbonementen te bestellen voor flits updates. Ingebouwde SIM is een waardevolle toevoeging. Voor reizen door Europa vindt ik de TOMTOM de beste oplossing. Altijd Up to date en de navigatie aanwijzingen zijn zeer duidelijk. Ook de Flits en file vermelding en alternative routes op reis is handig. Net als het vinden van een POI en er direct naar toe navigeren. Ik heb nog nooit een hotel in de EU hoeven te missen.

Wel ben ik van mening dat anno 2016 de hardware beter had gekund. Opstarten duurt zou sneller kunnen en soms hapert de software iets met het bedienen. Dit ligt puur aan de hardware. Alhoewel deze GO 6100 merkbaar iets beter presteert ten opzichte van zijn voorganger de GO6000. Wat ook een gemis is de batterij oplaad voortgang, wordt niet weergegeven. Mijn inziens voor een navigatie van 300 zou Tom Tom hier meer aandacht aan mogen besteden. Al is het om millieu verspilling te voorkomen. Vol is vol.

De PC software TomTom MyDrive is de laatste jaren enorm verbeterd. Updates installeren verloopt probleemloos en is een fluitje van een cent. USB kabel is hard en wordt snel lelijk, dus vervang ik die direct. Net als dat geld voor de grote meegeleverde USB stekker. Daar zijn betere compacte oplossinge voor.

Qua navigatie en weg en rij informatie zijn naast de meeste standaard auto navigaties, de losse TOMTOM GO serie voor mij de beste. Dat sinds jaren.

Heb jij ook een TomTom GO 6100 (Wereldwijd)?