AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2.17GHz, 512KB, 400MHz FSB, Boxed, 68W) Review

JapyDooge 12 oktober 2005, 539 views

AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2.17GHz, 512KB, 400MHz FSB, Boxed, 68W)

Pluspunten

• Levensduur
  • Stabiliteit
  • Snelheid / prijs

Minpunten

• Warmteontwikkeling na twee jaar

Toen ik deze processor kocht was mijn Thunderbird 700+ geburned. Na een BIOS Flash was dit de hoogst haalbare processor op mijn MSI KT4V-L moederbord dus, deze gehaalt!
Draai er nu zo'n twee jaar op en het werkt nog steeds allemaal prima, de warmteontwikkeling is de laatste tijd wel iets hoger, stof? ouderdom? geen idee maar na twee jaar mag dat wel :)
Eerst kon ik hem draaien op ongeveer 28 graden, nu 43 graden.
Tot nu toe heel tevreden over! Overklokbaarheid? Vrij goed, heb hem al eens hoger laten lopen maar mijn moederbord trok dat niet meer. FuzzyLogic4 van MSI is daar een handig programmatje voor ;)

Heb jij ook een AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2.17GHz, 512KB, 400MHz FSB, Boxed, 68W)?

hmm alleen ben ik nu de handleiding pleite die er bij zat...
en mn bord pakt em als een 1700+ na een BIOS update...

i guess: FSB: 200MHz Multiplier: 11,5 ???
Warmte ontwikkeling kan nooit zo hoog stijgen. 28 graden lijkt me trouwens geen juiste waarde voor deze processor. Ik denk dat 37 graden minimaal op standaard voltage wel normaal is. Tenzij je waterkoeling of iets dergelijks gebruikt. Maak de koeler een keer schoon misschien scheelt het in termpratuur en kan je er dus nog langer meedoen, moet zowiezo je computer af en toe schoonmaken tegen brandgevaar.