Dell Inspiron 2600 (Cel-M 1.06GHz; 128MB; 20GB; CD; 14.1" TFT; WXP Home) Review

F.West98 28 augustus 2009, laatste update op 21 juli 2010, 441 views

Dell Inspiron 2600 (Cel-M 1.06GHz; 128MB; 20GB; CD; 14.1" TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Snel voor zo'n oude laptop
  • Stabiel
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• Langzaam tijdens internetverbinding
  • Weinig upgrademogelijkheden

Ik heb de Inspiron 2600 al sinds 2001 in bezit. Als ik in 2001 deze review zou schrijven, was alles zeer goed, maar we leven nu in 2009 en is het al een beetje een afgeschreven model.

De computer zelf is na een verse XP install wel redelijk snel. Maar na een paar jaar gebruik wordt hij langzaam. Wij hebben hem al geupgrade naar 40 GB HDD en 386 MB RAM, maar is nog steeds niet de ultieme game-laptop :P . Ik ben hem nu aan het schoonmaken en is daar sneller in als dat ik verwachtte. Als Internet wordt aangesloten is ie ook redelijk langzaam, maar toch snel voor een oude laptop met celeron processor. Hij is ook erg stevig gebouwd, want er zit nu nog maar 1 scheurtje in terwijl we hem al fulltime gebruiken sinds 2001. Het enige probleem is dat je weinig upgrademogelijkheden hebt. Je kan hem nu niet meer kopen, maar zou hem in 2001 iedereen aanraden.

Update: Ik zal de komende tijd een aanpassing, nieuwe look geven
Update: De laptop is inmiddels kapot, de HDD heeft het begeven. Inmiddels allang een vervanger

Heb jij ook een Dell Inspiron 2600 (Cel-M 1.06GHz; 128MB; 20GB; CD; 14.1" TFT; WXP Home)?

In hoeverre zou deze review nog interessant kunnen zijn voor mensen die in 2009 leven? Dat je hem in 2001 iedereen zou aanraden is mooi maar dit heeft wat weg van zsm een stel reviews tikken... wil je bloggen ofzo :)
bloggen betekend overal wat anders. Wat betekend het hier??
Ik snap de review niet? is dat ding nog te koop? Goede poging voor een review maar je komt zo'n 8 jaar te laat :+