Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD Review

Loogie 8 november 2006, 1.253 views

Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD

Pluspunten

• Prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Fan is een herriebak (aan te passen of te vervangen)
  • 'maar' 128 MB geheugen
  • Bijgeleverde software niet echt nuttig

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb een week geleden besloten om mijn GeForce 4 MX aan de wilgen te hangen. Het mag duidelijk zijn dat deze kaart de wat nieuwere spellen zeker niet meer op hoge resoluties kan weergeven. Dan ga je uiteraard eens kijken wat er op de markt is (prijs/kwaliteit).

Ik gebruik de v9999/td op mijn SocketA systeem. Aangezien hier weinig (lees:geen) toekomst meer in zit, vond ik dat het niet nodig was om enorm veel geld uit te geven. Ik was dus op zoek naar een kaart met een gunstige prijs om mijn oude systeem nog één keer wat extra kracht te geven.

Ik heb getwijfeld tussen de 6600GT of een 6800 en heb dan toch gekozen voor de laatste. Waarom? De prijs kwaliteitverhouding leek mij beter en hij viel ook nog eens ruim binnen mijn budget. Ik ben over het algemeen zeer tevreden met mijn nieuwe kaart. Het unlocken van de pipelines van de 6800 ging ook prima en heb nog geen artifacts gezien. Ik zou echter toch de fan als minpuntje willen bestempelen, daar moet je echt zelf even naar kijken wil je je niet op een vliegveld bevinden ;). Het softwarepakket lijkt uitgebreid, maar daar moet je de kaart niet voor kopen. Zeker als je je bedenkt dat je toch eigenlijk meteen de nieuwste drivers van de nvidia-site afhaalt en er verder alleen maar wat demo's (+deux ex invisible war) en een dvdprogsel bij zitten.

Heb jij ook een Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD?

Hmm ik heb nu de ATI Radeon 9800 normale icm met Athlon XP 2200+, is het de moeite waard om voor 60 euro deze te kopen? Ook heb ik een 220W voeding, ik weet niet of deze de kaart aan kan?
Het zal niet ontzettend veel schelen. Persoonlijk zou ik doorsparen en een geheel nieuw systeem kopen. Als je systeem nu goed werkt, zou ik het niet doen, ook niet ivm de voeding...