Xiaomi Mi Band 2 Review

Tinnman 29 juni 2016, laatste update op 30 augustus 2016, 1.177 views

Xiaomi Mi Band 2

Een goedkope activity tracker met een goede afwerking.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Comfortabel
  • Goede, overzichtelijke app

Minpunten

• Scherm korreliger als verwacht
  • Accu geen 21 dagen, eerder 14.

Ik zal geen heel uitgebreide review schrijven aangezien die van Kanem0chi toch vrijwel alles behandeld waarvoor dank _/-\o_

Wat ik wel nog miste in zijn review was de lengte van het bandje, dus bij deze :P
Het bandje is aan te passen tussen de 155 en 210 mm.

Sinds een aantal jaren gebruik ik runkeeper om mijn fietsactiviteiten bij te houden. Hierbij merk ik dat ik me telkens wil verbeteren en het leuk vind om de resultaten te vergelijken met het jaar ervoor e.d. Waardoor ik dus fanatieker word maar ik ook meer plezier uit het sporten haal en dus fitter blijf. Ik hoop met een activity tracker een beetje hetzelfde te krijgen maar dan voor mijn gewone dagelijkse leven. Omdat ik niet zeker weet als ik het fijn vind, normaal draag ik geen horloge, wilde ik er niet te veel geld aan uit geven. Dus na even zoeken kwam ik al snel bij de Xiaomi mi band 2 terecht. Het feit dat die een beeldscherm heeft en een accuduur van circa 3 weken (moet ik nog testen) trokken mijn aandacht. Maar toen ik de prijs zag heb ik hem direct besteld. everbuying.net voor net geen 30 euro. Besteld op de 20e juni en gearriveerd op de 29e juni.

De eerste indruk
De afmetingen van het horloge zijn een beetje zoals ik verwacht had. Wel vind ik het horloge doordat het zo smal is er een beetje als een dameshorloge uitzien. De bouwkwaliteit voelt overigens wel erg goed aan. Je hebt niet het idee dat je met zo'n goedkoop horloge te maken hebt. Het scherm zou 340 pixels per inch zijn volgens de specs. Maar ik vind het scherm er toch een beetje korrelig uitzien, geen idee waarom dit is. De "pil" in en uit bandje halen gaat vrij gemakkelijk. Ook als ik de Pil aan de lader hang zit die stevig op zijn plek.

De eerste indruk is erg goed, ik zal de komende week het bandje 24/7 dragen en hierna de review updaten.

Indruk na de eerste week
Ik heb het bandje 24/7 gedragen en na 1 a 2 dagen was ik er al aan gewend.
Het bandje lijkt de stappen goed bij te houden en het aantal stappen zit altijd in de buurt van wat google fit op mijn telefoon meld.
Tijdens het fietsen ziet heb bandje niks van stappen, logisch natuurlijk.
De hartslag heb ik gemeten tijdens het fietsen en deze kwam overeen met wat mijn hartslag meter om mijn borst aangaf.
Wat wel een beetje tegenvalt is de batterij. De vorige week helemaal opgeladen, nu na 1 week gebruik is er nog 55% over.
Wellicht dat ik vaker op het scherm kijk en de hartslag meter gebruik omdat het een nieuw speeltje is......

Mede door mijn kantoorbaantje is mijn aantal stappen gemiddeld 4000.
De komende week gebruik ik ook nog als benchmark.
Hierna wil ik kijken of ik de gemiddelde waardes kan gaan verhogen door zo nu en dan een rondje te lopen.
Het werkt voor mij dus wel motiverend. De meerwaarde tov google fit is dat je er meer op let omdat het bandje om je pols zit.
Of dit genoeg is voor mij om hem te blijven dragen moet ik nog zien.

Indruk na twee maanden
Het bandje draag ik nog steeds 24/7 en het motiveert mij wel degelijk.
ik denk dat je voor deze prijs niks beters kunt krijgen.
De accu laad ik om de 2 weken op en meestal is er na die 2 weken nog circa 25% over.
Het enige wat ik mis is het tracken van het fietsen.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2?

Graag gedaan!

En hoe meer reviews, hoe beter beeld lezers kunnen vormen, dus altijd doen want ook ik mis en zie altijd verbeter punten! :)

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 29 juni 2016 21:33]

30 Euro? Inmiddels vragen ze $ 48.46 in de pre-sale. :(
Denk dat ik nog maar even wacht, tot de prijzen weer wat normaler worden.
Ik had ook nog een coupon code online gevonden. Helaas vind ik die nu niet meer.
In middels is de prijs bij jouw everbuying.net opgelopen tot $ 54.34. Het moet niet gekker worden.
DealExtreme zit inmiddels op 37,38. Voor mij nog steeds een beetje aan de (te) hoge kant.
Ik denk dat de batterijduur nog wel bijtrekt. Meestal moet een accu een paar maal ontladen en weer opgeladen worden voordat het de optimale capaciteit bereikt.
Ik heb de mi band 2 nu 2 weken en heb ook nog de oude mi band 1 met witte leds. Ik was s`nachts een keer wakker met een snelle pitsstop maar de mi 2 had het niet gezien in de sleep stats. Omdat ik de oude nog had heb ik ze een paar dagen in de nacht alle twee om gehad te vergelijking. De mi 1 ziet wel dat ik wakker ben geweest maar de mi 2 niet. Wel zien de grafieken er behoorlijk hetzelfde uit. De mi 2 geeft iets meer diepe slaap aan.
Toch een beetje jammer. Enig idee of je deze "kritiek" aan de firmware makers kan overbrengen?
Ik kan die vergelijking niet maken omdat ik de Mi 1 niet heb. Ik zie zelf ook nog geen echt duidelijke relatie tussen een slecht geslapen nacht en de data van de Mi band. Voor mij is het bijhouden van dagelijkse activiteiten het belangrijkst.
Dan zou jij dus circa 18.6 dagen met de accu kunnen doen, weet je zeker dat de accuduur een minpuntje is?