Specificaties Dashcam, max 1920x1080 @ 30fps - Bekijk alle specificaties

Tiesfong C10S Zwart Review

dfrenner 29 juni 2016, laatste update op 22 mei 2017, 438 views

Tiesfong C10S Zwart

Weer een dashcam van Gearbest, de Tiesfong C10S levert voor een goede prijs zeer acceptabele beelden! Hij heeft een 360 graden draaibare lens, wat in sommige situaties ideaal is, even het beeld draaien, zonder heel de cam opnieuw te moeten afstemmen op positie!

Pluspunten

• Degelijke behuizing
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • 360 graden draaibare lens
  • Goed weg te werken achter de binnenspiegel

Minpunten

• GPS optioneel
  • Niet discreet

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 4

Deze dashcam heb ik van Gearbest.com ontvangen om te testen. Het is dashcam die gewoon doet waarvoor hij bedoeld is: Beelden opnemen!

De doos stelt eigenlijk niet heel veel voor. Een kartonnendoos, waarbij weinig moeite in uiterlijk en uitstraling is gestoken. Daar is helemaal niets mis mee, uiteindelijk is de prijs ook zeer aantrekkelijk en gaat het om het resultaat.

Als je de doos openmaakt komt het redelijk rommelig over, alsof alles wat erin is gestopt in een leeg doosje is gedaan. Wel is de camera zelf goed verpakt in bubbeltjesplastic om beschadigingen te voorkomen.

De dashcamzelf zit zoals gezegd, goed verpakt door middel van bubbeltjes plastic.

Features

Het is een redelijk standaard cam, maar dan met een goed draaibare (360 graden) lens. Dit is handig als je wel eens iets van de zijkant wil opnemen, zonder dat je bij het terugdraaien de hele camera opnieuw moet positioneren.

Daarnaast zijn er fucties aanwezig als:
- Park Guard
- Time Lapse
- G-sensor

Design & bouwkwaliteit

De camera voelt stevig en degelijk aan. Het is één van de weinige camera's die volledig uit één gedeelte bestaan en ik moet zeggen dat mij de draaibare lens ideaal lijkt. Zelf heb ik wel eens situaties waarbij ik de camera iets draain om een bepaalde situatie beter vast te leggen. Daarna krijg je de camera onmogelijk weer in originele positie, iets wat bij deze Tiesfong geen probleem is. Aan het einde van de YouTube link vaan de voorbeeld video, wordt de draaibare lens gedemonstreerd.

De knopjes waarmee de dashcam te bedienen is, zijn op de bovenkant en voorkant van de camera geplaatst.

Aan de zijkant vinden we de powerbutton, AV-out en optionele GPS port.

Opnamekwaliteit

De opnamekwaliteit is prima, vooral voor deze prijs. Nachtbeelden heb ik nog niet kunnen testen. Wel merk ik dat zonnig weer beduidend beter beeld geeft dan regenachtig weer.

Beeldkwaliteit DDpai Mini:

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Ik test de cams natuurlijk relatief kort, dus op de lange termijn kan ik er niets over roepen. De tijd dat ik getest heb met de cam heb ik geen vreemde zaken ondervonden. De camera deed wat hij moest doen, bij het starten van de motor beginnen met opnemen en bij het uitzetten van de motor, weer stoppen.

Gebruiksgemak

De camera moet eenmalig gepositioneerd worden op de voorruit en vervolgens kun je de hele unit er makkelijk afschuiven. Het is buiten het recht op de voorruit plakken, niet meer nodig om de camera af te stellen op de juiste positie. De lens kan zowel een op en neerwaartse beweging maken als een draai om zijn as. Hierdoor kun je zelfs de bestuurder en passagiers filmen tijdens het rijden. Maar let op, het is geen dual cam, dus of voor de auto, of in de auto.

De prijs van <60 euro valt heel erg mee.
$64,99

Tiesfong C10S

Review:

Heb jij ook een Tiesfong C10S Zwart?

Prima review, komt goed van pas. Omdat ik zelf aan het rondkijken ben naar een vervangende dashcam is elke info uiteraard erg welkom.

Wat ik een beetje mis in je review is wat info over de kwaliteit van het opgenomen beeld, het gebruiksgemak voor wat betreft bediening en de dikte van het snoer. Met name het snoer is voor mij erg belangrijk want ik heb nu een dashcammetje met een snoer waar je een wasmachine mee kan aansturen qua dikte. Een dunner en flexibeler snoertje dan wat ik nu heb is wel zo fijn.

Maar desalniettemin, fijn stukje review over zo'n chinees cameraatje.
Mijn auto staat nu even bij schadenet ;)
Mét dashcam, maar zodra ik hem terug heb ga ik even kijken voor je naar de kabeldikte en lengte.

Waren de beelden niet afdoende voor de kwaliteit?

Wat mis je, dan wil ik best nog even verder testen.

[Reactie gewijzigd door dfrenner op 29 juni 2016 13:04]

Mijn auto staat nu even bij schadenet ;)
Ik mag hopen dat je het gevalletje op film hebt..? :P Of het moet een eenzijdig ongevalletje zijn geweest natuurlijk...

Maar inderdaad, de kwaliteit van het filmpje is prima en niks mis mee. Goed helder en scherp, alleen weet ik nu nog niet hoe het 's nachts filmt maar ook dat zal wel in orde zijn.

Vooral het gebruiksgemak en bediening. Dat el-cheapo cameraatje van me is een draak om in te stellen, te bedienen en te richten. En trouwens, zo ontzettend cheapo was die nou ook weer niet met zijn 35 euro. Maar het weerhoudt me er wel van een ander type cameraatje te kopen en weer geld uit te geven aan iets wat misschien toch weer net niet je-van-het is.

En net wat ik al zei, nu heb ik een kabel die erg dik en stug is en veel te zwaar voor wat het moet kunnen aansturen. Een heel licht dashcammetje met een stofzuiger snoer zeg maar.
Ja staat gelukkig op film :)
Kabel is gewoon normale dikte voorveen dashcam.
Nachtbeelden heb ik gewoon nog niet, met deze tijd van het jaar is dat lastig ;)
Met de coupon "TIESFGBC" kost hij $64,99
Dankzij je review overweeg ik nu ook om er 1 aan te schaffen. Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over de Park Guard, G-Sensor en de manier hoe de dashcam zijn eigen beelden kan overwriten (zodat de kaart niet volraakt)? Hoe groot en snel is het kaartje wat je er in hebt zitten? En hoe ging het installeren in de auto? Was de kabel lang (en dun) genoeg om goed weg te kunnen werken?

[Reactie gewijzigd door rolandmegens op 29 juni 2016 10:53]

Met de coupon "TIESFGBC" kost hij $64,99
Park guard is bij deze cam redelijk beperkt. Hij werkt enkel in combinatie met motion detection. Het nadeel van deze cam met motion detection is dat loop recording uit staat. Dat betekent dat hij een kaart volledig opneemt en daarna stopt.

G-sensor neemt een schok waar, bijvoorbeeld als je ergens tegenaan botst tijdens het rijden (maar een drempel kan ook al voldoende zijn) en locked de file waar hij op dat moment mee bezig is. Dit kan handig zijn, maar persoonlijk zet ik dit soort zaken uit.

Ik gebruik voor al mijn dashcams deze:
Nog nooit probelemen mee gehad. Overigens geeft de handleiding van de Tiesfong ook aan dat 32GB de maximale grootte is. Dat moet minimaal 4 uur kunnen opnemen, maar waarschijnlijk iets meer.

Installeren was echt een eitje. Plakken op de juiste positie en kabel was lang genoeg. Ik heb hem niet exact opgemeten alleen.

Wacht nog heel even met bestellen, als het goed is krijg ik nog een coupon voor de cam, zodat hij nog iets goedkoper wordt...