Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Plantronics BackBeat Sense (Zwart) Review

Muddy54Newbie 28 juni 2016, laatste update op 28 juni 2016, 277 views

Plantronics BackBeat Sense (Zwart)

Dit is mijn eerste bluetooth headset. Ik ben zeer tevreden over het model. - ziet er goed uit - zit lekker - makkelijk te bedienen - erg mooi geluid, bas is heel mooi voor jazz / instrumentaal / klassiek - batterij gaat erg lang mee maar er is meer:

Pluspunten

• Comfortabel
  • Zeer goed geluid
  • Vermeldt bij opstarten hoe vol hij is
  • Zeer lange batterijduur
  • Bediening op de oren
  • Twee apparaten tegelijk verbinden
  • Goede noise cancelling microfoon
  • Op te vouwen voor transport

Minpunten

• Soms hapert Bluetooth, maar ik denk dat dat aan mijn telefoon ligt

Dit is mijn eerste bluetooth headset. Ik ben zeer tevreden over het model. Hij ziet er goed uit, zit lekker en is makkelijk te bedienen. Ik gebruik hem op het werk soms de hele dag (behalve de pauze natuurlijk) en 's avonds soms ook. De accu gaat erg lang mee, ik haal minimaal twee dagen. Opladen is zo gebeurd met een micro-USB oplader.

Ik luister graag naar Jazz, maar soms ook rock, pop of rap. Het geluid is erg mooi, ik hoor zelfs details die ik voorheen nog nooit gehoord had. De bas is ook erg goed. Niet te overweldigend, zoals bij sommige hoofdtelefoons, maar gewoon mooi in balans. Als ik Snarky Puppy, Mike Oldfield, Alan Parsons Project, Cat Empire, Chick Corea, Electric Light Orchestra of IsraŽlische jazz luister, komt de bas zeer goed tot zijn recht en kan je echt genieten.

Er zitten verschillende knoppen op de hoofdtelefoon, allemaal erg intuÔtief. Volume, play/pauze, next/prev, telefoon opnemen, en een stand waarmee je naar de microfoons kunt luisteren, dus dan kan je alles en iedereen om je heen gewoon verstaan.

Er zit een stem in geprogrammeerd. Deze zegt als er een bluetooth apparaat gekoppeld of ontkoppeld is, als je hem aanzet dan zegt hij hoe vol de batterij nog is, als je het volume verandert met de knop dan zegt hij als je bij max of min bent. Laatst kreeg ik een SMS-je en toen vroeg mijn hoofdtelefoon of deze voorgelezen moet worden. Hij herkende mijn stem toen ik 'read' zei en toen las hij het voor, met een goed verstaanbare stem.

Er zit een functie ingebouwd dat als je deze hoofdtelefoon van je hoofd haalt, dan gaat de muziek automatisch op pauze. Als je hem dan weer opzet, gaat de muziek weer vanzelf door.

Ik gebruik deze ook voor bellen en Skype. Dat gaat prima. De microfoon pikt alleen je stem op en niet de omgevingsgeluiden.

Kortom een erg fijn ding. Ik wil er nog bij vermelden dat ik een beetje flaporen heb en dat je de speakers kunt verdraaien, dus dat zit prima. Ook de hoogte kan je verstellen. Alles wordt geleverd incl tasje voor gemakkelijk transport, het geheel is pest plat omdat je dus de speakers kunt draaien.

Heb jij ook een Plantronics BackBeat Sense (Zwart)?

Leuke review, product lijkt ook voor mij helemaal top.
Vraagje over de 2 aan te sluiten apparaten: kan je een gsm en laptop met bluetooth koppelen, muziek luisteren en als je een telefoontje krijgt direct overschakelen naar het gesprek?
Hallo Zwoelie,

dat kan zeker. Als ik mijn laptop en telefoon gekoppeld heb en bijvoorbeeld muziek luister of een film kijk, dan stopt het geluid zodra ik gebeld word. Op de hoofdtelefoon zit een knop waarmee je direct de telefoon kunt opnemen.

Hopelijk kan je hier iets mee.

[Reactie gewijzigd door Muddy54 op 25 september 2016 17:14]