Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9) Review

nefius 11 oktober 2005, 568 views

Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• 28mm-300mm lens
  • Flitser (geen rode ogen, ver bereik)
  • Handmatig zoomen en scherpstellen
  • Hoge ISO waardes tot 1600 (400 is goed usable)
  • Mogelijkheden
  • uitklapbaar LCD Scherm met goed zicht in zon en duister
  • AA batterijen
  • AF hulplamp
  • 1cm supermacro

Minpunten

• Out of the box fotokwaliteit (klein minpuntje)
  • Raw functie ver weg gestopt in menu (kan handiger)
  • Geen beeldstabilisator (Wel hoge iso waardes!)
  • LCD Scherm is niet in alle hoeken uit te klappen
  • LCD Scherm is 130.000 pixels, iets scherper had gemogen (klein minpuntje)

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb deze camera nu zo'n 2.5 weken en het is echt een superding. Heel veel mogelijkheden en goed te bedienen (paar kleine dingetjes kunnen iets handiger, zoals de RAW functie, welke lastig te vinden is).

Het is wel een camera voor de gebruiker die er niet voor terugdeinst om het toestel te leren kennen, zo out of the box kunnen de resultaten voor een gevorderde fotograaf iets tegen vallen, echter is alles zo in te stellen dat je altijd wel een setting kunt vinden die je zeer goed vindt.

Verder erg handig dat ik mijn oude Compact Flash kaartjes kan gebruiken en dat de camera op AA batterijen (ik gebruik 2100MHa oplaadbare) draait.
LCD Scherm is uitklapbaar, maar niet kantelbaar, dus is een positief, maar tevens een klein negatief puntje.

Flitser is goed, ver bereik, geen rode ogen en verder zit er een hotshoe op, zodat je ook externe flitsers kunt gebruiken.

Kortom, wil je niet rond zeulen met lenzen etc.. dan is dit je camera met ongeveer dezelfde mogelijkheden als een D-SLR.
Voorbeeldfoto's kun je vinden op www.nefius.nl

Heb jij ook een Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9)?

Begrijp ik het goed dat ook deze camera geen doorzichtzoeker heeft? Dat zou dan 'n groot minpunt zijn. :(