Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty) Review

riesg 23 juni 2016, 168 views

Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)

Slechte kwaliteit switches en leds, voor dit geld (en minder) zijn er veel betere toetsenborden te krijgen. Mijn advies en ervaring.... liggen laten!!!

Pluspunten

• Mooie aluminium behuizing
  • Toetsenbord voelt stevig aan

Minpunten

• Slechte kwaliteit switches
  • Slechte kwaliteit leds
  • Nauwlijks tot geen profielen te downloaden
  • Slechte documentatie m.b.t. zelf macro's maken
  • Geen USB hub op de K95RGB (was wel op de K95)

Ik ben enthousiast begonnen met een K95 maar na driekwart jaar begonnen de storingen al te komen, toetsen die niet werkten of bleven hangen.

Hiervoor in de plaats de K95 RGB gekregen en ik kan niets anders zeggen dan dat ook dit een mooi toetsenbord is. Vooral het rainbow effect is super. Maar wat blijkt, exact dezelfde problemen, toetsen blijven hangen (de TAB toets slaat vlot 3x aan bij 1x indrukken, de 6 wordt steevast 66 bij indrukken en zo nog een paar). Aangezien nu ongeveer 2 jaar voorbij zijn is mijn garantie ook verlopen.

Googelen op internet leert dat er heel veel mensen deze problemen hebben en dat zou niet mogen met een toetsenbord van deze prijs. Zeker niet na een jaar in gebruik.

Ik gebruik het toetsenbord vooral voor typen maar soms ook om een spelletje mee te spelen en koos dit product vanwege de switches. Helaas zijn dat de zwakste onderdelen van het hele apparaat en dat als gametoetsenbord. Mijn advies, lekker laten liggen en ga voor een wat betere kwaliteit wat overigens niet duurder hoeft te zijn.

Heb jij ook een Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)?