Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Phanteks Enthoo Mini XL Dual System Review

Jaran 22 juni 2016, 108 views

Phanteks Enthoo Mini XL Dual System

Beest van een kast met veel mogelijkheden. Het is slim ingedeeld en van hoge kwaliteit, al is het krap en daarom vergt het een goede planning voor het inbouwen. Hoewel hij gemaakt moet zijn voor waterkoeling is dit nog best een inbouw uitdaging voor twee systemen, zelfs met custom waterkoeling.

Pluspunten

• Mooie afwering en hoge kwaliteit.
  • Goed over na gedacht, indeling werkt erg prettig en alles is te lezen in een duidelijke handleiding.
  • Kast is volledig demontabel met schroeven en dus erg handig voor aanpassingen
  • Ingebouwede leds met controller, 10 heldere en mooie kleuren. Kan ook makkelijk uit en aan voor avonds
  • Alle accessoires maken de kast tot een grote berg mogelijkheden

Minpunten

• Best ingewikkeld om beide systemen met waterkoeling in een enkele kast te bouwen.
  • Kabels wegwerken voor twee pc's plus de kabels van de powersplitter is een ramp.
  • te duur als je geen gebruik zou maken van alle extra's

Na het lezen van de review van Foritain deze kast overgekocht.
Dit zou de perfecte kast zijn voor mijn ''2 in 1 custom waterkoeling'' zodat ik altijd een pc bij de hand had als mijn andere 100% bezet is tijdens het renderen.
Ook leef ik op 25 m2 samen met mijn vriendin, dus dat scheelt dan weer een extra behuizing in de kamer.
Zodoende vol goede moed aan de slag!

De kast had ik gekocht inc alle mogelijke extra's die er bestaan, dus hiervan wil ik dan ook gebruik maken.
Eerst alles uit elkaar gehaald om te kijken wat ik heb.
Al snel kwam ik tot de conclusie dat het best krap zou worden (en dat met zo'n beest) maarja, het waren dan ook twee mobo's met cpu's op waterkoeling en drie gpu's...
Gelukkig zit er een powersplitter bij zodat mijn 1500w voeding alles tegelijk kan aansturen.

Tijdens het bouwen loop ik tegen een aantal dingen aan.
Het eerste is dat als ik mijn tweede mobo plaats ik geen ruimte meer heb om bovenop een dun 360 of 240 rad te plaatsen, dat wordt dus een 120, die dan boven de 5,25 bays zit.
Ook onder is dit een probleem, door mijn twee gpu's in het onderste mobo past hier niks meer bij.
Daarnaast is de grote vraag waar ik mijn pomp en reservoir kwijt moet, ik kan mijn hdd's weglaten maar omdat daar al mijn data op staat om te renderen (waar ik de pc voor bouw) zou dat de plank wat misslaan.
Ik besluit een bay reservoir te kopen, echter gaat dit weer ten koste van mijn dvd speler (3 bays waarvan 1 voor de aan/uit module van de tweede pc. Het bay reservoir is twee dik dus ik houd niks over).
Nadat alles er in zit komt de grootste vraag, waar laat ik al die kabels?!?
Met drie gpu's, twee mobo's, 8 fans, 2 pompen, 6 hdd's en twee ssd's is de zijkant nauwelijks dicht te krijgen. Zelfs na de 4 uur die ik nodig heb om de kabels allemaal netjes weg te werken!

Nu noem ik hier alleen negatieve dingen, maar omdat Foritain alle positieve dingen van deze geweldige kast al benoemd laat ik alleen mijn gebruikers ervaring klinken.
Ik zit er nu aan te denken om een case mod te maken van deze kast, de basis is namelijk geweldig maar ik mis toch echt ruimte voor mijn reservoir en 360 rad!
Gelukkig kan alles makkelijk uit elkaar, zo ook de bovenkant :)
Al was het mooier geweest als de kast gewoon 5 cm hoger kon, net die extra 4de bay en meer ruimte voor je rad.

Heb jij ook een Phanteks Enthoo Mini XL Dual System?