Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK) Review

Henk79Newbie 22 juni 2016, 102 views

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)

In de basis is dit toetsenbord een verademing. De houding van de polsen en de toetsaanslag hebben merkbaar voor vermindering van mijn RSI geresulteerd. Ik gebruik dit toetsenbord in combinatie met Mac en daarvoor werken niet alle functies optimaal, maar dat is overkomelijk. Het losse nummerieke toetsenbord is fijn.

Pluspunten

• Toetsaanslag
  • ondersteuning voor de pols
  • houding van de polsen
  • Losse nummerieke toetsenbord

Minpunten

• onregelmatige hapering in de muis
  • geen dubbelhandige muis

In vergelijking met de Natural 4000 van Microsoft is de Sculpt een stuk eleganter en strakker afgewerkt. De vele opties op de 4000 doen het toch niet op een Mac, dus worden ook niet gemist. Maar het grootste verschil is de aanslag, die bij de Sculpt veel prettiger aanvoelt.

Doordat het nummerieke toetsenbord los is van het toetsenbord ontstaat de mogelijkheid om de muis dicht bij het toetsenbord te plaatsen en daardoor minder grote armbewegingen te hoeven maken naar de muis, zonder dat de functionaliteit van een nummeriek toetsenbord gemist hoeft te worden. De vrijheid om deze bijvoorbeeld aan de linker kant te leggen is prettig.

Wat jammer is, is dat de muis niet ook linkshandig te gebruiken is. Om RSI te voorkomen is het prettig om dit af te kunnen wisselen. Ook hapert de muis heel af en toe, wat net genoeg is om te irriteren. Misschien dat dit alleen bij Mac een probleem is. De muis ligt verder wel prettig in de hand.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)?