Specificaties 11,6" (1920x1080), Win 8.1 Pro, WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver Review

ThaSorcerer 22 juni 2016, 319 views

HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver

Mooie en zeer krachtige tablet/convertible. Het scherm is prachtig, hij heeft een vlotte processor en SSD, prima toetsenbord, prima accuduur en voldoende aansluitmogelijkheden.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Robuuste bouw
  • Accuduur
  • Glashelder beeld
  • Licht en direct toetsenbord

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Vingerafdruksensor icm Windows Hello
  • Geen oplader voor tablet alleen
  • Normale SD-kaart lezer

Al jaren sleepte ik voor van alles een HP Elitebook mee, zo'n 3,5kg extra op je rug. Vooral op onze diverse stedentrips werd dit vervelend, dus op zoek naar een lichtere laptop. Aangezien 's avonds onderuit op de bank het ook fijn is om alleen een tablet te hebben werd het een convertible. En aangezien ik al een Android tablet had, die toch niet handig is voor diverse notuleerjobs, werd het een Windows machine.

Ondanks dat de X2 geleverd wordt met Windows8.1 is overstappen naar Windows10 binnen een paar minuutjes geregeld (tot 29 juli 2016 dan).

Het apparaat werkt supervlot, zowel met als zonder het traveldock en ook de accutijd is zeker in orde (een uurtje of 8 incl. dock). Ook het koppelen met het dock werkt zeer goed en het scharnier voelt zeer solide.

De bouwkwaliteit is ook in orde en de aansluitmogelijkheden zijn voor mij zeer zeker voldoende met 2 USB3 poorten, een micro-SD slot, SIM-kaart slot, smartcard-slot en een DisplayPort-aansluiting.

Enige puntjes van kritiek zijn de geluidskwaliteit uit de speakertjes (had ik ook niet verwacht), het unlocken van de convertible middels vingerafdruk (icm Windows Hello) en het niet meeleveren van een oplader voor alleen de tablet (wordt nu via het dock geladen).

Heb jij ook een HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver?

Het probleem met inloggen via vingerafdruk is door updates in Windows 10 inmiddels verholpen. Ik gebruik deze convertible/tablet veel en ben zeer tevreden. Ik heb het travel keyboard (geen batterij of extra aansluitingen), het power keyboard (die die extra's wel biedt) en het Wireless Dock (via Wigig) maar moet dat laatste nog testen. Perfect in combinatie met de HP Z8000 muis voor het nauwkeuriger werk!