Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VS4-W Window Review

BatmanNL 19 juni 2016, 415 views

Sharkoon VS4-W Window

De Sharkoon VS4-W is een mooie en aantrekkelijk uitziende case voor een geweldige lage prijs. Er zijn 2 fans meegeleverd die aardig stil zijn en de case heeft pootjes om stof tegen te staan. Enige nadeel is dat de pc geen reset switch heeft, niet dat iemand dit nog wilt

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Dust filter
  • Window
  • Verhoging tegen stof
  • Kwaliteit materiaal

Minpunten

• Reset switch niet duidelijk aanwezig
  • Kabel management niet optimaal

De Sharkoon VS4-W Window is een mooi uitziende kast, zonder futuristische goedkoop ogende trekjes. Er zit een stoffilter in, iets wat ik niet verwacht had voor deze prijs van net iets over 30 euro. Wel jammer is dat de front panel connecties niet gsleefd zijn, maar dat kan ik ze vergeven op deze price point. Cable management is aanwezig, maar er zijn geen rubberen covers bij de cable management gaten. Bij de aluminium plaat aan de achterkant is niet al te veel ruimte voor het wegwerken, deze heb ik met hulp van iemand anders dicht moeten maken, er is misschien 2 centimeter ruimte, net iets te weinig als je de dikke 24 pin connector en 8pin connector samen door hetzelfde gat wilt wegwerken.

Het lock systeem voor de HDD's en 5 inch DVD readers is erg makkelijk. Er komt geen schroef aan te pas. De ruimte die bedoeld is voor de ssd's zit niet zo'n systeem. Dit moet met 2 schroeven vast gezet worden. Geen probleem, er zijn genoeg schroeven mee geleverd.

De fan die vooraan de pc zit, en lucht In de pc zuigt, is van een dust filter voorzien. Deze kan ik niet zo 123 verwisselen / schoonmaken eveneens de fan. Dit kan wellicht wel maar had er geen behoefte aan en er verder niet echt naar gekeken. Maar hoe ik het zo bekeek kun je er niet zo snel bij.
De fan die achteraan de pc zit is voorzien van een een blauwe led. Bijde fans zijn voorzien van een 3-pin fan header en één molex connector.

De andere aluminium plaat aan de linker zijkant heeft een plexiglas raampje. Aan beide kanten zit hier een bescherm folie overheen, waarvan de binnenkant het folie moeilijk eraf te halen was, maar dat is verder niet echt een probleem.

Wat ook ietswat jammer is, dat er bovenaan, waar op het. Moederbord de 4/8p pin connector zit, geen gat is voor de kabel. Die loopt nu van onder naar boven. Verder is de kabel management top.

De case heeft 2 usb 3.0 poorten, front panel audio en een aan/uit knop. De reset switch is wel aanwezig, maar daarvoor moet je met een klein pinnetje in een gat onder de aan/uit knop drukken. Maar ach, wie gebruikt die knop nog?

Heb jij ook een Sharkoon VS4-W Window?

Ik heb deze kast ook. Die van mij trilt enorm , het komt door de hardeschijf. maar als ik de panelen eraf haal is de computer een stuk stiller
Die van mij is zo stil als een muis
Hallo, Leuke review.

JIj geeft aan dat er 2 fans bij zitten. Tweakers en Azerty beweren 1 fan, wat is de deal? :)

Groet!
Direct van de website van sharkoon :

Front Panel: 1x 120 mm fan (pre-installed), 1x 120 mm fan (optional)
Rear Panel: 1x 120 mm LED fan (pre-installed