Specificaties Stereo geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone MB770G Stereo Headset Review

devhouse 24 augustus 2009, 1.036 views

Apple iPhone MB770G Stereo Headset

Pluspunten

• Goede Features
  • Goede microfoon

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Reden van koop

Mijn oude Apple Earphones, die standaard bij mijn iPod touch 2G zaten, waren na 3 kwartalen behoorlijk versleten, en ik begon al wat ruis te horen uit mijn rechter oortje. Toen was het dus tijd om een nieuw oorfoontjes de gaan halen. Ik wou geen Apple oorfoontjes meer, omdat deze nooit een goede Bouwkwaliteit hebben gehad. Ze waren bij mij altijd binnen 2 jaar kapot. Ik ging dus op zoek naar nieuwe oorfoontjes. Omdat ik altijd met mijn iPod naar school fiets, en ik hem telkens uit mijn zak moest halen om een ander nummer te selecteren, leek het mij verstandig om er een te nemen met afstandbediening om het oortje. Ook moest die redelijk betaalbaar zijn(LEES: niet duurder dan 30 EUR). Toen zag ik helaas nog maar helaas weinig mogelijkheden. Toen heb ik dus maar voor deze gekozen. Ik heb hem op 7 juli gekocht bij de dixons.

In de doos & In gebruik name

In de doos zaten de volgende dingen:
  • De oorfoontjes
  • De 'User Guide'
  • Een boekje over de garantie
De in gebruik name van de oorfoontjes was simpel. Ik hoefde hem alleen maar aan te sluiten op mijn Ipod touch 2G.

Features

Daar ging het mij eigelijk om. Ik wou oorfoontjes met een afstandbediening. En die heb ik ook gevonden. De afstandsbediening zit op de goede hoogte, en onder het fietsen kan ik hem goed besturen. Op de afstandsbediening zitten 3 knoppen. De bovenste knop en onderste knop is bedoeld om het volume mee in te stellen. De middelste knop, heeft meerdere acties. Als je 1x klikt op de middelste knop, zet je de muziek op pause, of laat je het weer afspelen. Als je 2x snel achterelkaar op de knop klikt, ga je naar het volgende nummer. Als je 3x snel achterelkaar klikt, gaat hij naar het vorige nummer. Ook hebben de oortjes nog een microfoon.

Geluidskwaliteit

De Geluidskwaliteit, is net zoals alle andere Apple oorfoontjes, redelijk. De kwaliteit kan een stuk beter. Maar je merkt ook niet dat het slechte kwaliteit is. Ik kan nogsteeds heerlijk naar de muziek luisteren.

De opname kwaliteit noem ik voor zo'n klein microfoontje goed. Ik heb hem gebruikt met skype, en ik kon mezelf goed verstaan.

Gebruiksgemak

Deze oorfoontjes zijn makkelijk in, en uit te doen. Voor het bedienen van de afstandsbediening, moet je de eerste keer even nadenken, omdat je 1x, 2x of 3x moet drukken op de middelste knop, maar dit heb je ook zo onder de knie. Ook het opbergen van de oorfoontjes is makkelijk: Ik bind ze gewoon om mijn iPod heen.

Bouwkwaliteit en afwerking

De eerste dag dat ik mijn oortjes had, braken de knopjes van de afstandsbediening er in mijn broekzak af. Ze hingen nog maar aan 2 pinnetjes, terwijl ze normaal met 4 pinnetjes vast zitten. Helaas ging ik de volgende dag al op vakantie, en kon ik hem dus niet meer inleveren voor garantie. Ik heb er maar een plakbandje omheen geplakt. En dit is de vakantie goed gegaan.

Toen ik 3 weken later thuiskwam, heb ik ze ingeleverd bij dixons. Die hebben hem opgestuurd naar Apple. De wachttijd was volgens hun ~1-2 weken. Ik heb afgelopen donderdag een brief gekregen dat ik hem op kon halen. Ze hielden zich dus precies aan hun afspreek, want dat was 2 weken later. Sindsdien heb ik de oortjes in gebruik, en ik heb er gelukkig nog geen mankementen.

Ik ben, ondanks het probleem hierboven, erg blij met deze aankoop. Ze doen het goed, en ik kan ze goed onder het fietsen gebruiken. Als de school weer begint, zal ik hem veel gaan gebruiken.

Heb jij ook een Apple iPhone MB770G Stereo Headset?

Je hebt nog garantie op je 3 kwartalen oude oordopjes. Even via de support selfservice van de Apple site nieuwe aanvragen. :)
Ah, kijk dat is een handige tip. Ik zal eens kijken, dan heb ik altijd een reserve :)